Annons

Stolsvärme nya ceed sw

1
Har en ceed sw 2013 och jag blir inte klok på stolsvärmen, värmesits...
Även om man har den på 3:an så tar det en lååång tid innan det blir varmt. Jag känner heller ingen skillnad på 1,2,3 heller.
Har ni andra lika "klena" stolvärmare också? Eller är det bara min som e svag?
KIA Ceed SW 2013 sirius silver
Annons

Re: Stolsvärme nya ceed sw

2
på min -08 är det definitivt skillnad mellan 1,2,3

ettan är behaglig, tvåan är skön varm, trean bränner man arslet av sig om man har på den för länge. men då igen snabbt ti få värmen, bara nån minut skulle jag påstå.

måste nog vara nåt fel på din ?
MeanMike skrev:Har en ceed sw 2013 och jag blir inte klok på stolsvärmen, värmesits...
Även om man har den på 3:an så tar det en lååång tid innan det blir varmt. Jag känner heller ingen skillnad på 1,2,3 heller.
Har ni andra lika "klena" stolvärmare också? Eller är det bara min som e svag?
Audi A4 Avant -08 diesel 2.0l
Kia Ceéd CRDi SW 2.0l -08 -såld

Re: Stolsvärme nya ceed sw

5
Jag håller med den första skribenter,har köpt helt ny Kia Ceed,en vecka gammal och INGEN värme alls,körde hittils mellan 2 - 3 mil och hade på 3.lika kallt från början på båda plats, på slutet man känner lite varm,ska till servis direkt,det ska inte vara så! :thumbdown:

Re: Stolsvärme nya ceed sw

6
Hej igen alla som har Nya Ceed SW 2013, som sagt har besökt service i Fagersta förr 10 dagar sen,dom lovade ringa mig när svar från agenten kommer.Forfarande inget nytt,värmen finns inte och undrar om jag kan kräva viss kompensation ?
Ska man vänta 10 dagar att få svar från verkstad? :thumbdown:

Re: Stolsvärme nya ceed sw

7
Hej nya Ceed ägare,nu har det gått mer än 3(3) veckor efter att jag besökte KIA service verkstad i Västmanland och fortfarande inga svar hur ska dom fixa det.Börjar bli samtidigt trött och arg på nonchalans av service gubbar och om det blir så i framtiden säljer jag bilen direkt.Har mailat huvudagenten och inga svar heller :thumbdown:

Re: Stolsvärme nya ceed sw

9
Är ett "känt" fel. Kia själva har inte sagt något, men verkstadskillar jag snackat med har haft flera kunder som kommit in och klagat och en som själv hade köpt en ny Ceed hade samma problem. Men de kan inte på eget bevåg börja bygga om stolarna utan måste få något direktiv från Kia. Han rekommenderade alla att höra av sig till Kia så de inser att det inte är en isolerad incident utan att det är något design/tillverkningsfel.

Kan också nämnas att säljaren försökte skylla på att det är "skinn" och då tar det lite längre tid. Vilket enligt mig (och verkstaden är BS). Det är exakt likadant på stolar med tyg och även om man i en bil som är "drabbad", skinn eller ej, har 3:an på i timmar så blir det inte mer än ljummet.
Kia Optima SW PHEV 2018
Kia Picanto 2016
Kia Optima SW GT-Line 2017 - såld
Kia Cee'd Sportswagon Executive 2013 - såld
Kia Picanto Komfort 2011 - såld

Re: Stolsvärme nya ceed sw

10
Har även jag problem med stolsvärmen i min nya Kia 2013. Läste här på forumet och var tvungen och testa. Åkte tillbaka till Kia i Gävle där jag köpte den och klagade hos försäljaren som mätte temperaturen med någon mätare och sa att det inte alls var nå fel. men kommer på tala problemet igen när det är dags för service till hösten om inte Kia har gått ut med något tills dess. hade även nå streck i lacken som jag upptäckte samma dag som jag hämtat bilen men det fick jag åtgärdat snabbt var något dom polerade bort. Annars är jag kanon nöjd med min Kia blev positivt överraskad av originalstereon. Hade en Peugeot 307 HDI 07a tidigare.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"