Annons

Har någon bytt stereo med bibehållen rattfunktion?

1
Tjena!
Jag håller på att kolla efter en ny stereo att pilla in i min bil men jag vill ju kunna använta knapparna på ratten som vanligt.
Är det någon som har erfarenhet av detta? isåfall har jag dessa frågor:
Vilken stereo?
Behövde du köpa något extra kablage eller pluggade du bara in den?
Plastramen runt stereon på utsidan, ingick den i stereon eller fick du köpa en lös? (hittade en ram på nätet för 998:- vilket verkar som ett riktigt dårpris)

tacksam för svar
Kia Cee'd SW 1,6 2010 Svart metallic
Annons

Re: Har någon bytt stereo med bibehållen rattfunktion?

3
Jag bytte till en "kina" dubbel-din stereo i min CEED -08. Denna stereo "lärde" sig vilken knapp som gjorde vad dvs att man programmerade stereon till att svara på rätt anrop. Krävs dock att rätt kablar sitter i rätt utgång på stereons baksida. Jag fick stifta om några kablar för att få det att funka.

Stereon var en modellanpassad från EBAY. Problemet var att den inte var modellanpassad tyckte jag. Hade även fel bakgrundljus så att den inte alls passade in i panelens färger. Valde att returnera denna. Men det skall finnas riktiga modellanpassade dvs att du inte behöver några ramar eller liknande utan den passar direkt in i hålet och ser orginal ut.

Kablarna brukar dock vara lite annorlunda på dessa. Men vill du ratten att fungera så kolla om du kan programmera stereon du tänkte köpa.

Re: Har någon bytt stereo med bibehållen rattfunktion?

4
Jag har nyss bytt fast har förmodligen köpt fel rattmodul så knapparna har blivit omkastade, volymen på byta låt och svara/stäng av telefon så byter jag låtar. Finns 3 sorter på ebay och jag köpte http://www.ebay.com/itm/160871165596?va ... 1497.l2649

CT002 och CT001 står det "Non amplified system" vad nu det menas..
CT003 kostar en femhundring extra och jag hoppas verkligen inte att det e den jag behöver då den är lite för dyr.

Har mailat och dom ville att jag skulle skicka in foto på mina kontakter för att det skulle bli rätt.
Antennadapter köpte jag fel också så den passade inte, Köpte PC-150 fast det var PC-151 jag skulle ha.
KIA Sorento XM (R) 2013 http://www.garaget.org/?car=394570
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"