Annons

gäller garantin om jag kopplar in baslåda?

1
Hej det är så att jag nyligen blivit ägare av "NYA" Cee'd 1,6 CRDi Executive. fantastikt bil måste jag bara säga.
Men basen slår igen på lite högrevolymer så tänkte helt enkelt stoppa in en aktivbaslåda undersätet eller i skuffen.

men frågan är då om garantin drabbas? hade förövrigt tänkt lämna in bilen för det, så det blir "fackmannamäsigt" gjort.

någon som har någona anning?


Mvh
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
Annons

gäller garantin om jag kopplar in baslåda?

2
Vilken garanti?
Om motorn rasar, ratten lossnar eller om växellådan skär så lär du ju få grejorna fixade.
Lite hysteri detta med garantin tycker jag, klart man får montera olika saker på bilen som extraljus, baslådor o dyl.
Klart du inte kan åberopa din garanti om baslådan går sönder i sig, eller om motor mot förmodan skulle explodera pga baslådan.

gäller garantin om jag kopplar in baslåda?

3
Med fackmannamässigt gjort så bör du vara säker på att du inte orsakar kortslutning. Använd rätt dimensionerad säkring på pluspolen och isolera alla kontakter ordentligt bara :-)

Säkringen bör placeras så nära batteriet alt. nära det området du "stulit" strömmen från. Men talar vi baslåda så förbrukar de så mycket ström att det bara är direkt till batteriet som gäller.

Med vänlig hälsning,
Henke
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: gäller garantin om jag kopplar in baslåda?

4
tänkte mest om det nu skulle bli så att stereon går sönder kommer det bli tjafs om att man har kopplat in mer grejer till stereon?
i princip så skulle dom kunna säga att det beror på den eftermonterade utrustningen att stereon dog och då att det inte går på garantin.
och då menar jag garantin på stereon och inte motorn och växellådan osv
KIA Cee'd 1,6 CRDi Executive
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"