Annons

Steg för steg manual för att byta högtalare

1
Hej, Har en Kia Ceed 2008 med förvänansvärt bra ljud (mycket bättre än de högtalarna som sitter i senare årsmodeller av Kia Ceed har jag märkt när jag provkört). Men iaf, bra vill ha bättre. Nån som har en guide på nätet som visar med bilder hur man byter högtalare i dörrarna och vilken fysisk storlek man ska ha på högtalarna samt om nån vet den tekniska prestandad på dagens högtalare i dörrarna fram och bakdörrar.
Annons

Re: Steg för steg manual för att byta högtalare

2
Hej, kanonlänk! Dock undrar jag lite vad för typ av högtalare det är jag ska ha i framdörrarna och bakdörrar. Jag ser att man kallar högtalare för "5,25" och och jag antar att det är ett slags mått på högtalaren? Vilka är de som passar Ceeden? Samt, vet nån den tekniska specen på de nuvarande i en modell 08. Vill ju inte köpa nåra sämre än innan då mina är riktigt bra redan =)

Re: Steg för steg manual för att byta högtalare

4
ok, är den högra högtalaren den jag har i dörren idag och är den vänstra din nya? Vilken är den i mitten?
Vad står 6,5 för? Är det ett mått? Isåfall, vad har mina original för mått tro? Vilken watt effekt?

Vad ska man mer titta på för en bra högtalare? Måste vara mer än watteffekt tänker jag. Hur får man tag i ett kablage som man kan klicka på de nya högtalarna på anslutningen i dörren?

mycke frågor =)
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"