Annons

Högtalare bak

1
Halloj.
Är det någon som har bytt högtalare bak på en Ceed sw -10. Köpte ett par Rockford Punch 6,5" igår och tänkte höra om någon har gjort samma arbete innan man skrider till verket. Lite tips på demontering av dörrsidor osv. så man inte bryter sönder något, skulle ju va lagomt kul på en ny bil...
Annons

Re: Högtalare bak

2
Enligt manualen som ligger länkad här på forumet så ska man gå tillväga på följande vis för en liten ceed 07a.
1.JPG 1.JPG Visad 3142 gånger 19.63 KiB
2.JPG 2.JPG Visad 3142 gånger 20.89 KiB
Men det sitter säkert anorlunda på en ny SW men detta kanske kan vara till hjälp för någon ivaf =)
Kia Cee´d 1.6 CRDI Komfort - 08

Re: Högtalare bak

4
Hade det inte varit bättre att först demontera originalhögtalaren, alt. skffat måtten på dem innan du köpte. Ibland är det väldigt begränsat med utrymme med tanke på elhissar och liknande. På min Opel var det endast ett par pioneer som passade just p.g.a. detta...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Högtalare bak

6
Hallojsan.
Anledningen till att jag byter bak i första hand är för att det låter riktigt dåligt där. Sen inbillar jag mig att det är lättast att byta bak också. Egentligen var det inte meningen att jag skulle köpa några högtalare just nu heller, men när jag hoppade in på BRL igår för att ta en titt på utbudet så hade de 30% rabatt på Rockford och då blev köpivern för stark 8-) passar tror jag ändå att de gör pga att monteringsdjupet inte var mer än 55mm och skulle det inte passa så får jag väl helt enkelt lämna dom.

Re: Högtalare bak

8
Nej jag har inte bytt än, men jag har haft bort dörrsidan och mätt högtalaradaptern på originalhögtalaren, beställde adaptrar i Fredags så de bör väl komma idag eller i morgon, sen är det bara att hoppas att det går att få dom och passa också, för till Kia hittade jag inga utan jag fick beställa till Saab/Opel Vectra.
Kostade 123:- På BRC, det var bara 3 fästpunkter i dom så det borde ju gå och vrida dom tills man hittar bästa passformen. Skriver hur det blev när jag har bytt.

Re: Högtalare bak

10
Nu är högtalarna bytta i alla fall. Tyvärr blev det inte så där superstor skillnad på ljudet som jag tycker det borde ha blivit med tanke på vilka pisshögtalare det sitter originalmonterat. Iofs så skall väl högtalarna spelas in lite grann för att släppa ljudet ordentligt, så vi får se om ett tag.
Farhågorna om att det inte skulle gå att få plats med högtalarna var tursamt nog obefogade för det var absolut inga problem.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"