Annons

Re: Inget ljud bak.

11
Efter en massa samtal hit och dit så kan KIA i Stockholm tydligen inte hjälp min levarantör av bilen, detta kan inte hända säger de bara!!! Ja visst det har ju för F*N hänt.
De har bytt radio = ingsn skillnad
Nu vill de testa ett nytt kablag!!!!! Ja ja det är inte det som är felet då det hjälper att lossa plusspolen från batteriet i ca: 20sek.
Problemet är att när man använder blåtand (pratade i telefon i ca: 5min) då försvann ljudet i bakhögtalarna och detta har upprepats så felet ÄR BLÅTANDSFUNKTIONEN
Lös detta KIA och kom inte med massa undanflykter att detta inte kan hända.
Annons

Re: Inget ljud bak.

12
Senaste i denna fråga är att de nu har fått från KIA i Stockholm att det kan vara ett jordningsproblem bakom instrumentbrädan....... Hmmmm
De vill slita ut hela instrumentbrädan med tillbahör för att komma åt detta..... tror inte de får det, då det med största säkerhet kommer att bli följdfel så som glappkontakt av olika slag.
Varför skall det vara ett jordningsproblem när felet bara uppträder via användning av bluetooth funktionen???
Har nu inte haft en enda krash sedan slutet av November (inte använt bluetooth i mer än MAX 30-60sek)
SÅ enligt MIG är felet radions bluetooth funktion.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"