Annons

Stereoproblem !

1
Är det någon annan som har haft problem med sin ceed stereo? Kör själv Ceed crdi 1,6d -09
har fått byta ut 2 st det har tagit min lokala handlare 6 mån att köra detta. Sista stereon monterades
förra veckan nu har radio mottagningen blivit kass, på den förra la mp3/usb funktionen av och den
första byttes ut utan något märkbart fel, efter att anti sladdsystemet gett upp !!! 1 mån efter leverans juli 09. Någon annan som har råkat ut för nåt liknande ?? Börjar bli jävligt less på skiten nu..
Annons

Re: Stereoproblem !

3
Jag har bytt stereo en gång för att den slutade fungera helt. Den nya har obefintlig radiomottagning samt dåligt ljud (även på CD), men jag har inte hunnit reklamera detta ännu.
KIA cee'd SW 1.6 CRDI Komfort -2008

Re: Stereoproblem !

4
Jag är faktiskt väldigt nöjd med stereon,speciellt radiomottagningen.
Hade en volvo v70 -02,hade mycket sämre radiomottagning iden en kian jag har idag.
Har själn en kia ceed -10,allting har funkat en så länge.

Re: Stereoproblem !

5
Min Kia är helt i klass med mina tidigare Volvo S80-bilar när det gäller radiomottagningen. Inget problem med mottagning i stad eller på landsorten. Det enda som inte är 100% med S80 jämförelsen är basåtergivningen i högtalarna, men den störs ju mestadels av vägbullret. Med rätt utrustning och kunnig verkstadspersonal (FM-signalgenerator och nivåmeter) är det heller inget problem att kolla om mottagaren i bilen är OK. Så mitt tips är kontakta din Kia verkstad för koll och ev. åtgärd.
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2010 KOMFORT DRAGKROK SILVERMETALLIC

Re: Stereoproblem !

6
Radiomottagningen i min bil är nästan obefintlig (Ceed SW 1,6 diesel årsm. 2010). Har varit så från första dagen jag hämtade ut den hos handlaren. Den hittar inga radiostationer automatiskt när man gör en scanning, justerar man in en radiokanal manuellt är det väldigt skrapigt och dålig mottagning.

Får ta och lämna in bilen vid lämpligt tillfälle.
Är det någon annan som upplever samma sak???
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Stereoproblem !

7
Backis skrev:Radiomottagningen i min bil är nästan obefintlig (Ceed SW 1,6 diesel årsm. 2010). Har varit så från första dagen jag hämtade ut den hos handlaren. Den hittar inga radiostationer automatiskt när man gör en scanning, justerar man in en radiokanal manuellt är det väldigt skrapigt och dålig mottagning.

Får ta och lämna in bilen vid lämpligt tillfälle.
Är det någon annan som upplever samma sak???

Hmmm, inte ens P1-P3 kanalerna??
Cee´d Crdi SW-10a

Re: Stereoproblem !

8
Biltoken skrev:
Backis skrev:Radiomottagningen i min bil är nästan obefintlig (Ceed SW 1,6 diesel årsm. 2010). Har varit så från första dagen jag hämtade ut den hos handlaren. Den hittar inga radiostationer automatiskt när man gör en scanning, justerar man in en radiokanal manuellt är det väldigt skrapigt och dålig mottagning.

Får ta och lämna in bilen vid lämpligt tillfälle.
Är det någon annan som upplever samma sak???

Hmmm, inte ens P1-P3 kanalerna??
Nope, inte ens P1-P3. Har hänt någon enstaka gång att den hittar P1, tyvärr är denna kanal ej min favorit :D
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Stereoproblem !

9
Mmm trådstartaren fortsätter gnälla! :) varit på min lokale handlare om den dåliga mottagningen och blivit lovad en ny antenn tydligen kan det vara problem med den...har ni skruvat av antennen för att till exempel tvätta bilen skadar det inte med en klick fett på antenngängorna för den verkar vara jävligt känslig..Good Luck

Re: Stereoproblem !

10
Funderar på att köpa en Ceed och kollar därför lite i förväg på detta forum.
Tycker mig känna igen mycket av den dåliga radiomottagningen från min nuvarande VW Passat! Den har precis som Kia Ceed en aktiv antenn (inbyggd förstärkare). Antennen är ett elände! Radion fungerar bra så länge antennen fungerar. Men efter ett tag så "bränner" förstärkaren i antennen och mottagningen blir usel. Jag är nu inne på min tredje antenn och nu börjar även den ge upp. Tråkigt att höra att samma elände väntar om jag väljer att köpa en Ceed!
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"