Annons

Re: Stereoproblem !

21
Fick ny stereo i måndags. Jäklar vilken skillnad på snabbheten med att läsa in usb stickan m.m. Sen så tror jag att ljudet vart lite bättre, inte för att det varit dåligt från början. För alla vet ju att 09orna hade ju klart mycket bättre ljud i stereon än i alla dom nya kiorna :P Sen fick jag nya krängningshämare också, vilket inte var helt fel då jag slipper lite irriterande ljud + att den känns mer stum i framvagnen igen. Bilen är som ny igen. Pris på kalaset 0kr :)
Annons

Re: Stereoproblem !

22
Droopy skrev:Har kass radiomottaging, dårligt ljud överlag på både cd/bt/usb, har testat 2 andra Kia, samma sak där, helkasst ljud.

Provade mig fram med lite andra dörrhögtalare, noll skillnad, bas,diskant,dynamik obefintlig.

Den lokala ÅF tycker att stereon låter som den ska, det låter ju iaf var ungefär svaret jag fick :wtf:

Känner igen ditt problem. Min stereo funkade bra några månader, sen blev ljudet riktigt dåligt. Fick den utbytt och sen dess är mitt normala ljud tillbaka.

Mottagningen är dock inte världens bästa, men det verkar vara lika för alla.
Kia Cee´d SW CRDi 2011 Komfort Sirius Silver "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2013 Komfort Cassa White "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2016 GT Line Solid röd

Re: Stereoproblem !

23
JEE skrev:
Droopy skrev:Har kass radiomottaging, dårligt ljud överlag på både cd/bt/usb, har testat 2 andra Kia, samma sak där, helkasst ljud.

Provade mig fram med lite andra dörrhögtalare, noll skillnad, bas,diskant,dynamik obefintlig.

Den lokala ÅF tycker att stereon låter som den ska, det låter ju iaf var ungefär svaret jag fick :wtf:

Känner igen ditt problem. Min stereo funkade bra några månader, sen blev ljudet riktigt dåligt. Fick den utbytt och sen dess är mitt normala ljud tillbaka.

Mottagningen är dock inte världens bästa, men det verkar vara lika för alla.
På vilket sätt blev ljudet dårligare, hur upplevde du det?

Min ÅF tycker uppenbarligen att det ska låta såhär och jag har ju svårt att bevisa för dom att HUn är trasig och inte låter som den ska, om det nu är den det är fel på.

Re: Stereoproblem !

24
Allt basljud försvann och det kom nästan inget ljud från högtalarna bak. Det lät som en gammal transistorradio.

Har läst om detta fenomen på utländska forum, verkar vara ganska vanligt fel.

Ta med en USB sticka och låt verkstaden provlyssna. Sätt sedan in samma USB sticka i en ny bil (om det säljs nya bilar där du har din verkstad). Tror min verkstad gjorde så, dock så höll de med om att ljudet va kasst innan.
Kia Cee´d SW CRDi 2011 Komfort Sirius Silver "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2013 Komfort Cassa White "Såld"
Kia Cee´d SW CRDi 2016 GT Line Solid röd

Re: Stereoproblem !

26
Det här tycker jag är ett trist fel.
Att bilarnas ljudanläggning har ett inbyggt fel som gör att de ger upp i förtid.
Man åker omkring med vetskapen att stereon inte är ok i en ny bil.
Tycker att Kia borde åtgärda detta på garantin innan felet uppkommer.

Re: Stereoproblem !

29
De stereoapparater på Kia Ceed innan faceliften kom hade väldiga problem med allt mellan himmel och jord. Varför dessa problem kommer tillbaka när man har fått sin radio utbytt är för att den "nya" radion är en utbytesradio, alltså en gammal radio som Kia Motors har lagat. Varför dessa radios har såna problem vet jag inte.

Re: Stereoproblem !

30
Idag när jag spelade på stereon så tyckte jag att det var väldigt basfattigt mot vad det brukar vara.
Har jag sådan otur att jag nu också fått detta tydligen vanliga fel?

Testade vidare och växlade mellan bak och framhögtalarna. Bak finns ingen diskant alls
en enorm skillnad mot fram. Låter som det fattas något.
Är det så olika högtalarelement bak och fram?
Hur har ni andra det, hör ni skillnad?
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"