Annons

Instrumenpanel

1
Då var det dax för nästa problem på min bil
Hastighetsmätare,varvräknare,tempmätare mm har lagt av helt
Undrar om det är fler som har behövt byta detta.
Verkstan säger att de har bytt ut 3st
Min kompis har en 2011 Kia ceed SW Diesel Han har bytt 2 st på sin bil

Har haft mycke fel på bilen sista tiden
Någonting är löst i innertaket
Klonkar under bilen när man kör sakta
Rost bagageluckan
Kommer inte under 0,55 medelförbrukning
Acc fungerar inte som den ska

Har Nu skrivit papper på en ny bil. Nä det blev ingen Kia igen
Annons

Re: Instrumenpanel

2
Det är aldrig kul med en bil som strular men du har ju garanti så det är bara att lämna in. Angående förbrukningen så måste ett medel på 0,55 vara väldigt bra, jag snittar 0,75 på min, dok väldigt mycket kortkörningar till och från jobbet.

en verkstad säger i princip aldrig hur det ligger till med olika problem med bilar, det kan de inte av olika orsaker.

känner man någon på verkstaden brukar det genast låta annorlunda, ta tex Berners där jag bor, har fått samma svar på alla olika typer av fel jag lämnat in våra tjänstebilar för ( det har vi aldrig hört talas om) men som tur är känner jag en som jobbar där och har därigenom fått mycket ordnat som aldirg skulle gått på gar annars.

Re: Instrumenpanel

3
:( Fick samma fel min Kia Ceed 2010 års mod. idag plus att strålkastare och bakljus inte fungerade. Fick snabbt in den på verkstaden och felet berodde på att ett styrdon i motorns dator tappat kommunikationen med dessa funktioner. Efter nollställning och omstart av datorn fungerar allt igen. Hur länge kan man lita på det? Allvarligt fel om det hänt ute på väg i mörker.

Re: Instrumenpanel

4
Trist när det blir så mycket problem med en bil. Visst har man garanti...men inget vidare att
behöva lämna in bilen titt som tätt. Speciellt om man är beroende av sin bil dagligen och
verkstaden inte erbjuder någon lånebil.
Men att byta bilmärke tror jag inte är någon lösning. Dagens bilar tillverkas mestadels av robbotar
och är fullsmetade med elektronik. Mycket som kan krångla...oavsett vilket bilmärke.
Kia Ceed EX 1.6 EX komfort svart -11 (fruns)
Volvo V70 Classic momentum grafitgrå metalic -07

Re: Instrumenpanel

5
Mårten skrev:Då var det dax för nästa problem på min bil
Hastighetsmätare,varvräknare,tempmätare mm har lagt av helt
Undrar om det är fler som har behövt byta detta.
Verkstan säger att de har bytt ut 3st
Min kompis har en 2011 Kia ceed SW Diesel Han har bytt 2 st på sin bil
jaha. Jag ansluter mig till dem med fel på hastighetsmätaren, varvräknaren, tempmätaren mm.
De har lagt av helt.

Inga säkringar har gått.

Mailat ÅF. Får se vad de säger..
KIA CEE´D 1,6 CRDI ECO SW Premium Edition -2012-
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"