Annons

Ringa upp med BT?

1
Hur gör ni när ni vill ringa upp någon med telefonen ansluten till BT? För mig lyckas jag att få handsfree att fungera typ var 3:e gång att leta upp rätt nummer i telefonboken + ringa upp från telefonen.

Är det verkligen bara tänkt för att kunna ta emot samtal? :?
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk
Annons

Re: Ringa upp med BT?

3
Nä - eftersom jag tycker att de borde fungera att ringa upp från telefonen och automagiskt få det överflyttat till bilen så har jag envist provat ett antal gånger och då faktiskt fått det att fungera...

Kan det kanske fungera att välja ringa upp från mobilen och sedan växla över till bilen genom att trycka "ring upp" på ratten - blir till att prova! Jag återkommer i ärendet.
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Ringa upp med BT?

4
I min sommarbil har jag en Sony bilstereo med bluetooth. I den kan man importera hela telefonboken. Sedan använder man fjärrkontrollen med att navigera i telefonmenyerna. I stort set allt som går med telefonen går att göra från stereon.

Skulle man ta en lågprisbil som Kia Ceed verkligen är och göra den till premium i alla delar man tycker den är lite svag i så hade priset varit helt annorlunda. De har sparat in överallt och tyvärr även på stereon. Man får glädja sig åt det lilla, det är väldans bra att lyssna på internetradio eller spotify via bluetooth från telefonen. De som har årsm. före 11 har det lite trixigare när de ska lyssna på musik från telefonen...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ringa upp med BT?

5
Men det står ju i manualen att man kan förflytta samtal mellan telefon och bilen genom att trycka länge på "Ring upp"-knappen så om man bara lär sig att det är så man får göra så är det inget problem för min del...
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Ringa upp med BT?

6
anglofile skrev:Men det står ju i manualen att man kan förflytta samtal mellan telefon och bilen genom att trycka länge på "Ring upp"-knappen så om man bara lär sig att det är så man får göra så är det inget problem för min del...
OK, jag fördjupade inte mig riktigt eftersom man redan hade bildat sig en uppfattning om den. Rapportera gärna. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Ringa upp med BT?

8
Jag har nu lyckats ringa upp nummer från telefonboken och flytta över till bilen ett antal gånger - problemet är timingen för när man skall flytta över eftersom det bara verkar fungera när motparten väl svarat, inte under tiden det ringer.

Vidareutvecklingen av metoden fortsätter! 8-)
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Ringa upp med BT?

9
Eftersom överflyttningen från mobil till bilen bara fungerar ungefär hälften av gångerna så gör jag numera så att jag tar loss telefonen från mobilhållaren (Brodit FTW!) och ringer upp som vanligt med luren mot örat. När sedan mottagaren svara så flyttas antingen samtalet över till bilen automatiskt eller så gör jag det själv med "Ring upp-knappen" på ratten. När samtalet automatiskt flyttas över till bilen så brukar jag inte ha hört några ringsignaler i mobilen vilket gör att det blir lite konstig start på samtalet när uppringd person plötsligt finns i högtalarna... ;)

Telefonen är en HTC Incredible S
2011 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi EX Business ECODynamics, Piston Grey, 128 hk

Re: Ringa upp med BT?

10
Så här brukar jag göra:

Leta upp kontakt eller slå nummer på mobilen.
Ring upp från mobilen och lägg på direkt.
Ring sedan upp med ringknappen.

Verkar vara det sätt som funkar bäst tycker jag.
Kia Cee'd SW 1.6 crdi 2011. Piston Grey.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"