Annons

Re: Ringa upp med BT?

11
Hej. Jag har 2010 och för mig fungerar det som det ska antar jag. Blåtanden blir redo så fort jag tar bort telefonlåset, radion tystnar och väntar på vad som ska göras, ringa eller musik.
Jag tycker dock det är irriterande att den tystnar redan då, borde vänta tills man trycker på play el. ring upp.

Och det är synd att man inte kan bläddra i telefonboken från ratten.

/Niklas
Annons

Re: Ringa upp med BT?

12
Okej? skumt
De är tänkt att du inte ska ringa när du kör bil men har du iPhone så frågar nallen hur du vill ringa upp men annars funkar de bara att svara om man använder knappen på ratten o ej telefonen.
Har man sen stort USB minne kan de ta ett bra tag innan den kopplar över samtalet från mobilen till bilen. Ännu värre om de är 2 st som använder bilen för bilen vill använda den enhet som anslutit senast.
Kia ceed sw 2011 CRDi 1.6 // http://www.garaget.org/?car=265433

Ringa upp med BT?

13
Jag kör Ceed SW och ringer med iphone och mobilen frågar vad jag vill ringa upp med, fungerar väldigt smärtfritt. Låter mobilen sitta kvar i hållaren och ringer upp med röststyrningen så man slipper sitta och pilla.

Re: Ringa upp med BT?

14
Jag har installerat Nokia Car Mode (billäge) på min Nokia E7. Det löste problemet med överflyttning när man ringer upp med BT. Bra gränssnitt, har det man oftast behöver när kör.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Ringa upp med BT?

15
Kör nya Ceed Sw 2013 och behöver inte ens ta ur telefonen ur fickan när jag går in i bilen. Använder röststyrningen och den svenska tjejen är både artig och exakt. :D Streamar även musik från fickan rakt ut i stereon. Allt funkar perfekt och är väldigt smidigt att använda. Jag har en HTS desire s.
KIA Ceed SW 2013 sirius silver
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"