Annons

Hjulbult/mutter problem

1
Hej!
Gjorde en sökning men hittade inte svaret på min fråga så ställer den här:

På min ceéd 2008 kärvade en mutter vid bytet till vinterdäck och jag upptäckte då att både mutter och gängorna på pinnbulten var slut. Enligt min verkstad så säljs inte bultarna lösa av KIA utan man tvingas byta hela navet med hjullager och allt.

Är det någon som har köpt dessa bultar lösa någonstans? Vilken dimension har de eller har ni någon annan smart lösning på problemet?
Annons

Re: Hjulbult/mutter problem

2
Anders43 skrev:Hej!
Gjorde en sökning men hittade inte svaret på min fråga så ställer den här:

På min ceéd 2008 kärvade en mutter vid bytet till vinterdäck och jag upptäckte då att både mutter och gängorna på pinnbulten var slut. Enligt min verkstad så säljs inte bultarna lösa av KIA utan man tvingas byta hela navet med hjullager och allt.

Är det någon som har köpt dessa bultar lösa någonstans? Vilken dimension har de eller har ni någon annan smart lösning på problemet?
Ver inte varför du fått den informationen av din verksdat men både pinbultar och hjulmuttrar finns och går att köpa.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Hjulbult/mutter problem

4
Anders43 skrev:
På min ceéd 2008 kärvade en mutter vid bytet till vinterdäck och jag upptäckte då att både mutter och gängorna på pinnbulten var slut. Enligt min verkstad så säljs inte bultarna lösa av KIA utan man tvingas byta hela navet med hjullager och allt.

Tycker du ska tala om för "din" verkstad att dom verkar vara inkompetenta eller försöker luras. För dom borde veta bättre :)
Top-notch Сasual Dating
Skriv svar

Återgå till "Problem"