Annons
Annons

Re: Bild på blästringsskada

2
OJ!!!, det var inga små blästringsskador det där.

Har själv inte märkt av problemet med blästringsskador, bara några få prickar. Bilen gått 1700 mil. Jag åker väldigt sällan grusvägar, så min bil kanske kommer klara sig hyffsat.

Vad säger KIA? Är det några nya bättre stänkstydd på gång?
KIA CEE´D SW 1,6 CRDI 2011 KOMFORT

Re: Bild på blästringsskada

3
Vi kör inte grusväg heller, 80% landsväg +20% stadskörning visst händer det att man kör grusväg men det är under 1% av vår totala körsträcka skulle kag tro.

Bifogar ett par bilder till på blästringsskador plus sprucket bromljus med kondens på bakluckan.

Kia har ingen lösning ännu, var dock nära nu enligt vår ÅF som jag jag tycker gjort vad de kan så ingen skuga över dem.
Bilagor
Bakljus Kia.jpg Bakljus Kia.jpg Visad 2743 gånger 9.01 KiB
Kia3.jpg Kia3.jpg Visad 2743 gånger 21.65 KiB
kia2.jpg kia2.jpg Visad 2743 gånger 22.03 KiB

Re: Bild på blästringsskada

4
Shit vilka mängder. Jag trodde inte det var så illa med blästerskadorna.

Känns ju inget vidare då jag kör kanske 30% av min körsträcka på grusvägar. Har kört 400 mil än så länge, men inte en enda prick finns i lacken, ta i trä.

Väldigt bra med bilder så man fick se vad det handlade om. Måste kännas skittrist att ha en ny, eller nästan ny, bil som ser sån ut.

Har du nån uppfattningen om de flesta prickarna blev på vintern eller sommaren? Vinterdäck brukar ju vara duktigare på att plocka upp sand och grus och slunga iväg det mot bilen.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010

Re: Bild på blästringsskada

6
Vi såg inte så mycket de första två åren, men tidigt i våras såg vi att det såg ritkigt illa ut :o . Verkar accelerera med tiden. Verkar komma med både sommar- och vinterdäck för vår del.
Fö var ju inte stänkskydden på länken ovan speciellt estetiska, men kanske ett måste om man ska slippa skador som våra...?
Om någon får liknande skador åtgärdade av ÅF, skriv gärna!
Skriv svar

Återgå till "Problem"