Annons

Priser på Kia Ceed

1
Hej

Har i stort sett bestämt mig för att vi kommer byta ut vår Volvo v70 ´01 mot en Kia Ceed inom en snar framtid. Tänkte höra med er erfarna Kia Ceed ägare om priset. HEDIN BIL här i Gbg har en drive på premium bilen för 169 000 (Ord 201 000) Vet ni hur ofta de brukar ha denna drive?? Kanske kommer vänta tills maj/juni med att köpa men har ingen lust att missa detta erbjudande..
Annons

Re: Priser på Kia Ceed

3
jonatannn skrev:Hej

Har i stort sett bestämt mig för att vi kommer byta ut vår Volvo v70 ´01 mot en Kia Ceed inom en snar framtid. Tänkte höra med er erfarna Kia Ceed ägare om priset. HEDIN BIL här i Gbg har en drive på premium bilen för 169 000 (Ord 201 000) Vet ni hur ofta de brukar ha denna drive?? Kanske kommer vänta tills maj/juni med att köpa men har ingen lust att missa detta erbjudande..
Vi gav, på kampanj på Hedins, 189 900 kr i mars -11. Fick lapp i lådan i förra veckan om detta med 169 900 kr samt att man kunde köpa till 3 års service för 4500 kr. Detta servicepaket värderar Hedins själva till ca. 12 000 kr.
Så visst känns det prisvärt, den dagen du byter så borde ju nypriset enl. lista vara 201 000 kr...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Priser på Kia Ceed

4
jonatannn skrev:Hej

Har i stort sett bestämt mig för att vi kommer byta ut vår Volvo v70 ´01 mot en Kia Ceed inom en snar framtid. Tänkte höra med er erfarna Kia Ceed ägare om priset. HEDIN BIL här i Gbg har en drive på premium bilen för 169 000 (Ord 201 000) Vet ni hur ofta de brukar ha denna drive?? Kanske kommer vänta tills maj/juni med att köpa men har ingen lust att missa detta erbjudande..
Eftersom det kommer en ny Ceed nu så lär inte det här erbjudandet komma tillbaka.

I maj/juni finns nog bara den nya versionen och den blir säkert dyrare. Ser man på hur Ford Focus och andra utvecklats i pris när ny modell kommer så lär det blir dyrt.

Om jag tolkar situationen rätt så har Kia beställt mängder med kampanjbilar (jag betalade 149900 kr för en bensinare/kombi med komfortpkt) under hösten för att få ut så många som möjligt av den gamla modellen innan den nya kommer.

Re: Priser på Kia Ceed

5
Ok, intressanta svar och detta gjorde mig lite ivrigare.. Priset på den kommande modellen kommer troligtvis bli dyrare sa föregående talare, är detta endast grundat på vad konkurrenterna har för prisbild på sina motsvarigheter eller är det ett bekräftat rykte?

Re: Priser på Kia Ceed

6
jonatannn skrev:Ok, intressanta svar och detta gjorde mig lite ivrigare.. Priset på den kommande modellen kommer troligtvis bli dyrare sa föregående talare, är detta endast grundat på vad konkurrenterna har för prisbild på sina motsvarigheter eller är det ett bekräftat rykte?
Absolut inget bekräftat, men om man säger så här, samma pris har figurerat över hela landet sedan ett tag tillbaka. Mao har Kia beställt mängder med lika specade bilar från fabrik=till bra inköpspriser.
Jag tror inte någon som fått bilen för 149900 kr (169900 kr för diesel var det väl) har fått tex servicpaketet eller annat på köpet, priset har varit rejält pressat redan. Jag fick vinterdäck för 5500 kr vilket väl är ett bra pris, men å andra sidan slapp de ta in min Zafira.
Sen så skulle jag säga att det är vedertaget hos alla att man avslutar den gamla modellen med ett attraktivt pris stöttat med bra utrustning för att inte försäljningen skall dö mot slutet av bilens livscykel.

Sist, med tanke på att Ceed är den mest sålda bilen till privatpersoner och jag har för mig den 6:e bäst säljande bilen under 2011, nog är det rimligt att man vill tjäna lite mer pengar när man har en ny modell till försäljning?

Re: Priser på Kia Ceed

8
169900 kr är ett mkt bra pris, köp med servicepaketet också.
Premium är väl lite lul-lull till utöver komfortpaketet tror jag.
Jag hade inte tvekat på detta pris.
Möjligen kanske det finns lagerbilar kvar som säljs billigt när nya modellen börjar säljas
men det vet man ju aldrig.

Re: Priser på Kia Ceed

9
Ok, har fått ett erbjudande på en demobil, 2012 för 165 k. Tycker det verkar vara ett bra pris. Den har inte gått mer än 170 mil som demobil och har komfortpaketet i utrustning.

Har beställt med vinterdäck + dragkrok samt servicepaket.

Vinterdäck 6500 kr
Dragkrok 7500 kr
Servicepaket 4900 kr

Är detta vettiga priser, tänker mest på dragkroksmonteringspriset.

Är det en bra affär överlag?

Re: Priser på Kia Ceed

10
Hej! Jag betalade 9000 för drag och montering på min Sportage så det är väll helt ok att betala 7500!

Vad gäller priset på bilen så skrev du ju tidigare att dom hade kampanjpris på 169900 på fabriksnya!
Då tycker jag att 165k är för mycket för en DEMO!
Med tanke på att så fort du kör ut en ny bil ur hallen så rasar den 30k i pris! Så att dom drar av 4900kr för 170mil och ett gäng folk som varit ut och provkört i olika körstilar!!

Ta en fabriksny istället om den möjligheten och kampanjen fortfarande finns!!!

MVH
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"