Annons
Annons

Re: service pris

4
Kia är extremt petiga vilka som ska få serva en Kia för att bibehålla garantin. Kolla så att verkstaden är godkänd för att få utföra service.
Helt korkat, men så är det...

Själv kunde jag köpa ett värdebevis(?) när jag köpte min ceed sw för en månad sedan. Då betalade jag 4500 kr. för de kommande tre servicetillfällena, som annars kostar totalt runt 12 000 kr.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: service pris

6
Kiaägare sedan 2008, man kan iofs säga att priserna är höga. Min första service ca. 2500 kr. Andra kostade drygt 4000 kr 3:e ca 2500 kr. På min Kia jag hade innan var intervallet 1500 mil
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: service pris

7
Ja tror inte de finns KIA filter till en gammal audi s4 ;)

"pizza021"kan tänka mig vilka du syftar på..... A tar ca. 4400:- vilket stämmer bra när man kolla runt hos andra i t.ex Enköping, Eskiltuna mm, V tar strax över 2300:-.

Frågan e om A e dyra eller V billiga? V har monterat Mekonomen filter i min bil och rent krasst så försvinner då min garanti.

Jag betalar med glädje mer hos A och får rätt service och kanonbra bemötande.

Men det är MIN åsikt.

Re: service pris

8
Märkligt att du först vägrar köpa bil på Windahls sedan åker och servar din gamla Audi där och då påstår dig få ett mekonomenfilter....???? Som "förstör" din "Nybilsgaranti" Varför servar du inte din bil på din arbetsplats **** ****? Och nybilsgarantin var väl borta för många år sedan?

Vill återigen påpeka att vi inte går ut med person/företagsinformation.
Hänvisar till denna regel:
§ 12: Vi hänger inte ut varken medlemmar eller företag på detta forum.

Mvh Morgan_
Kia Sportage AWD SVART!!!!

Re: service pris

9
Nämns fler namn i denna tråd på företag/personer så låser jag denna tråd.
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: service pris

10
Så vad är de generella priserna för service? Har hört att vissa tillfällen är extremt mycket dyrare...
3000mil, 6000mil, 9000mil?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"