Rimlig kompensation vid felbokad och försenad skadeservice
Postat: 16 jul 2019, 00:04
Lämnade in bilen i fredags för att fixa bucklade sidan efter att ha väntat sen februari. Arbetet går på vagnskadegarantin. Nu får jag höra att några delar inte kommer förrän i oktober!?! Tröskeln är restnoterad.
I onsdags när jag ringde och planerade logistiken var allt klart och det var bara att komma in med bilen. Dessutom ringde jag i juni för att bekräfta inbokat datum, jag frågade uttryckligen om alla delar fanns och fick ja till svar.
Hur mycket ska jag bråka nu tycker ni?
Chefen på verkstan sträcker sig till fylla upp tanken, kanske värt 600kr. Känns som en förolämpning...
Jag å min sida är rejält sur, har anpassat hela semestern efter deras bokning, dom skulle haft bilen 17-29juli. Dessutom har jag åkt 20 mil t&r för att lämna bilen. Bara för att få beskedet: "Vi är hemskt ledsna, men du kan hämta bilen nu. Nä, vi kan inte ge dig någon kompensation. Vi bokar in dig i november."
Verkstan skyller ifrån sig på generalagenten. Men jag tycker det vore rimligt att kolla att delarna finns i lager. Enligt deras rutiner beställer dom 2-5 dagar i förväg. Det var trots allt 25 delar på plocklistan och arbetet är värderat till 98'000.
Vad är en rimlig kompensation?
Och än viktigare, hur argumenterar jag för att få det?
Tacksam för svar
/Jepis
Kia Optima ladd-hybrid 2017
4000mil
GÄVLE
I onsdags när jag ringde och planerade logistiken var allt klart och det var bara att komma in med bilen. Dessutom ringde jag i juni för att bekräfta inbokat datum, jag frågade uttryckligen om alla delar fanns och fick ja till svar.
Hur mycket ska jag bråka nu tycker ni?
Chefen på verkstan sträcker sig till fylla upp tanken, kanske värt 600kr. Känns som en förolämpning...
Jag å min sida är rejält sur, har anpassat hela semestern efter deras bokning, dom skulle haft bilen 17-29juli. Dessutom har jag åkt 20 mil t&r för att lämna bilen. Bara för att få beskedet: "Vi är hemskt ledsna, men du kan hämta bilen nu. Nä, vi kan inte ge dig någon kompensation. Vi bokar in dig i november."
Verkstan skyller ifrån sig på generalagenten. Men jag tycker det vore rimligt att kolla att delarna finns i lager. Enligt deras rutiner beställer dom 2-5 dagar i förväg. Det var trots allt 25 delar på plocklistan och arbetet är värderat till 98'000.
Vad är en rimlig kompensation?
Och än viktigare, hur argumenterar jag för att få det?
Tacksam för svar
/Jepis
Kia Optima ladd-hybrid 2017
4000mil
GÄVLE