Annons

Bilskatt 2018

1
Hittade ingen bra flik att lägga denna post i, så jag lägger den här, om det är fel får väl mod flytta den.... ;)

Är det klubbat och klart att bilskatten sticker iväg nästa år?,

Läser man på div. sidor så tycker jag att det står lite missvisande om detta.

På ena sidan kan det stå att skatten bara gäller nya bilar efter Juli-18 och befintliga bilar får en liten justering.
På någon annan sida är det alla bilar och som ett ex. Kia Sportage Diesel-06 skulle då kosta ca 11.000:- om året......... i 3 år...
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Bilskatt 2018

3
De jag läst så borde bonus malus delen gälla enbart nya bilar, skatten efter 3 år blir lika för gamla och nya bilar, lite högre än idag. Ifall förslaget går igenom dvs.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Re: Bilskatt 2018

4
HellboyElvis skrev:Nej, inte klubbat och klart.
Och den eventuella skattehöjningen kommer endast drabba nya bilar (har jag fått höra iaf)
Ok. Tack för infon.
Då får vi hoppas att det inte drabbar äldre bilar, för då lär åtskilliga bilar bli stående om detta går igenom.
Niro 2023 PHEV 183HK :)

Re: Bilskatt 2018

5
Borde ställa av bilarna iaf när de ska hålla på och utarma de som bor på landsbygden och inga alternativ har. Beskatta folks bilar utifrån vart är folkbokförda istället och storleken på plånboken. Men de som sätter reglerna drabbas ju inte då de har gratis bilåka vart fasiken de än vill genom att ta taxi och sen dra det via jobbet.

Undrar hur samhället såg ut gällande beskattning om de i styrande position hade samma regleverk som de dom ska styra över har ? inte fan såg det ut som det gör idag iaf.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"