Annons
Annons

Fortsätter ni med auktoriserade Kia verkstäder eller.....??

3
Jag vågar helt enkelt inte chansa, var faktiskt in till en vanlig verkstad som tidigare varit aukt Kia verkstad, dom sa att dom inte kommer "åt" mjukvara uppdateringarna.

Skulle det bli något strul med något så kommer kryphål hittas, garanterat!

Så, jag fortsätter serva hos aukt Kia verkstad. Dyrare eller inte. Fick pris på 3300:- på min första service på min ceed sw diesel, årsmodell 2012.

Kollade med annan verkstad några mil bort, samma pris. Sen är det februari kampanjen då, om dom nu inte bakat in den redan.. Tycker förtroendet för min Kia verkstad är rätt lågt tyvärr. Men då man har 10 mil mellan varje verkstad får man helt enkelt bita i det sura äpplet.
Saab 95 Sportcombi, årsmodell 2006
Kia ceed sw executive 2012 - Svart metallic (såld)

Fortsätter ni med auktoriserade Kia verkstäder eller.....??

7
norda skrev:Jag vågar helt enkelt inte chansa, var faktiskt in till en vanlig verkstad som tidigare varit aukt Kia verkstad, dom sa att dom inte kommer "åt" mjukvara uppdateringarna.

Skulle det bli något strul med något så kommer kryphål hittas, garanterat!

Så, jag fortsätter serva hos aukt Kia verkstad. Dyrare eller inte. Fick pris på 3300:- på min första service på min ceed sw diesel, årsmodell 2012.

Kollade med annan verkstad några mil bort, samma pris. Sen är det februari kampanjen då, om dom nu inte bakat in den redan.. Tycker förtroendet för min Kia verkstad är rätt lågt tyvärr. Men då man har 10 mil mellan varje verkstad får man helt enkelt bita i det sura äpplet.
3300 är väl ett kanonpris!
Tror jag aldrig varit under 4000 på någon service tidigare oavsett märke jag haft :D
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"