Annons

ESP off lampa lyser

1
Hej,

Hade nyligen inne min bil på verkstad för att göra en felsökning på att min Esp off lampa börjar lysa kostant när jag kan köra i en jämn hastighet (inga inbromsningar eller accelerationer), självklart hittade dom ingetfel på den. Tvivlar lite på om dom faktiskt gjorde en felsökning då jag fortfarande har samma problem. Det uppstår inte alltid, men ofta.
Verkstaden tyckte att jag skulle komma in igen, men känns som att vi kommer komma fram till samma igen.
Någon som har hört om liknande? Tips på vad man kan göra?
Håller just nu på att sälja min bil, och att sälja den med ett fel är väl inte så bra.



Modellen är Kia picanto tillverkningar 07.

Tack på förhand,
Annons

Re: ESP off lampa lyser

2
Min esp-lampa började lysa en stund efter jag startat. Det fel jag hade var att esp hade tappat vad som var rakt fram för mina hjul och "trodde" de låg ca. 20% med rattutslag vänster. Så körandes rakt fram så blev det fel...

Givarna för esp byttes och allt funkar som det ska.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: ESP off lampa lyser

4
Maddens skrev:Okej, var det något dom såg vid en felsökning? Vad gick bytet på i kronor?
För mig gick det på garantin. Att hjulen enl. ESP:n hade 20 graders rattutslag när den gick rakt fram, typ...
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"