Annons

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

11
ErikViking skrev:
DavidB skrev:I hundralappar räknat på en halvförsäkring vid nyköp så tycker jag att du ska köra KIA försäkring då skillnaden inte blir allt för stor och skulle oturen vara framme så tjänar du igen varenda krona direkt.
Dock skulle jag råda till att ta en backupförsäkring som sänker självrisken om man skulle klanta till det med bilen medans vangskadegarantin fortfarande gäller, den självrisken är inte att leka med har jag fått erfara :)
Okej, fattar. Är det så att KIA indirekt tvingar bilägarna att använda IF?
Min helårsförsäkring hos IF ligger på 4477:-
Trygg Hansa motsvarande försäkring, ligger på 3940:-
Det skiljer sig några hundralappar.
Annons

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

12
ErikViking skrev:
DavidB skrev:I hundralappar räknat på en halvförsäkring vid nyköp så tycker jag att du ska köra KIA försäkring då skillnaden inte blir allt för stor och skulle oturen vara framme så tjänar du igen varenda krona direkt.
Dock skulle jag råda till att ta en backupförsäkring som sänker självrisken om man skulle klanta till det med bilen medans vangskadegarantin fortfarande gäller, den självrisken är inte att leka med har jag fått erfara :)
Okej, fattar. Är det så att KIA indirekt tvingar bilägarna att använda IF?
i princip alla märkesförsäkringar är kopplade till IF tyvärr.
det som är lite synd är att om man som vi har alla försäkringar hos if så räknas inte bilförsäkringen in i totalrabatten eftersom det är en KIA försäkring och inte en riktig IF^^
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: KIA Försäkring INTE SÅ BILLIG !

13
Om ni tar Kiaförsäkring på prov de första sex månaderna när bilen är ny och sedan fortsätter med detta bolag så
Kan det bli så att när tre år har gått och det är dags att betala vagnskadeförsäkringen så befinner man sig mitt i försäkringsåret och kan inte byta bolag. Priset på vagnskadepremien kommer då som en bra eller dålig överaskning
Ett halvår före huvudförfallodagen. Kiaförsäkringar sätter inte huvudförfallodag förräns provhalvåret är slut,
Det borde ju vara det datum bilen tas i bruk när den är ny så att det blir jämna år.
Detta kan kosta extra eftersom man inte kan välja ett billigare bolag om man skulle vilja det.
Mitt råd är att inte hoppa på denna 6 mån provförsäkring, den borde vara 12 mån istället.
Skriv svar

Återgå till "Service, garanti och försäkring"