Annons

Proceed GT

1
Hej!

Snart nybliven Kia Proceed GT ägare. Riktigt såld på den modellen! Provade GTlinen först och GTn är ju en helt annan bil! Väldigt fin design på båda modellerna men GTn får en verkligen att dra på smilbanden. Hämtar min bil om 2 veckor (demo).
Nu till frågan, jag tänker köpa vintrisar själv och visst 18" ser onekligen snyggt ut men med 17" blir greppet bättre.
Får man på 17 på GTn? Vad har ni andra för vinterhjul?
Någon som monterat drag än? Har fått lite olika svar från 3 olika säljare, men KIA har stoppat sin nuvarande lösning och väntas komma med en ny i oktober.

//Marcus
Annons

Re: Proceed GT

5
Fan va fin den e ProCeed. Såg den första jag tänkt på idag på vägarna här i Gbg i likadan färg som min SW,dark penta metal. Jisses man ångrar nästan köpet av Ceed SW. Kan man lämna tillbaka sin bil efter 2månader utan avdrag och bara lägga mellanskillnaden :-). Den e ju sjukt läcker bakifrån.

Re: Proceed GT

7
17"kanske går på GT-linen, ren kanske inte på GT? Vet inte, men kanske större bromsar pga mer effekt?

Hur påverkar diametern greppet? Bredden på däcken förstår jag, då det ju ligger emot vägbanan.

Och grattis till ny bil! Proceeden är riktigt snygga!
Skriv svar

Återgå till "Övriga modeller, USA-modeller, m.m."