Annons

Regnsensor-Onödigt,dåligt fungerande o dyrt snobberi

1
Jag har märkt på min Rio-19 att det är i stort sett omöjligt att få regnsensor att funka när den väl ska göra det..har oftast på läge 4..i läge 5 slår torkarna vilt,långt efter att regnet upphört o blivit borta från rutan... I läge 4 går torkarna igång först efter minst en minut,fast det regnar en hel del.. Inte känsligt,precis.. Vore ju bättre o billigare med vanliga intervalltorkare,när det ändå inte funkar.. Finns det fler här som har krångel med denna onödiga grej...???
Annons

Re: Regnsensor-Onödigt,dåligt fungerande o dyrt snobberi

4
fyramyra skrev:Jag har märkt på min Rio-19 att det är i stort sett omöjligt att få regnsensor att funka när den väl ska göra det..har oftast på läge 4..i läge 5 slår torkarna vilt,långt efter att regnet upphört o blivit borta från rutan... I läge 4 går torkarna igång först efter minst en minut,fast det regnar en hel del.. Inte känsligt,precis.. Vore ju bättre o billigare med vanliga intervalltorkare,när det ändå inte funkar.. Finns det fler här som har krångel med denna onödiga grej...???
Min regnsensor fungerar inte heller som den ska! Kia Ceed -19.

Re: Regnsensor-Onödigt,dåligt fungerande o dyrt snobberi

7
leri skrev:Håller inte med att detta skulle vara "dyrt snobberi", en av de saker jag verkligen uppskattar på min nya Niro. På de två månader jag haft bilen har jag i princip aldrig rört spaken till torkarna. Står på auto och sköter sig exemplariskt, mycket uppskattad funktion.
Okej..Bra..Men låt inte den stå på Auto hela tiden,om du har bilen ute i vintertid,och det fryser o bildas is på rutan..Då kan det känna som om att det är regn,och dra igång torkarna,när du startar bilen,varvid torkarbladen kan förstöras,eller nån säkring ryker..helt i onödan.. Jag har glömt bort detta flera gånger,men som tur är,så var det plusgrader då..
Skriv svar

Återgå till "Rio"