Re: Lyft punkter Rio

Senaste inlägget från föregående sida:

Finns dat någon som har tips på var man kan köpa en Jackpad enligt bild, letat som en tok :D

Bild

Kia Rio 1,2 Eco 2013 vit med komfortpaket och dragkrok. Sommardäck 16 tum fälgar original. Vinterdäck 15 tum fälgar original Continental dubb.
Annons

Classe skrev:Finns dat någon som har tips på var man kan köpa en Jackpad enligt bild, letat som en tok :D

Bild

Har någon tips på var man kan köpa en jackpad som passar. Det är snart dax att byta däck igen.
Kia Rio 1,2 Eco 2013 vit med komfortpaket och dragkrok. Sommardäck 16 tum fälgar original. Vinterdäck 15 tum fälgar original Continental dubb.

Garagedomkrafter kan med fördel sättas under inre länkarmslagringar fram.............. och under länkarm innanför hjulen bak.

Själv sätter jag dock helst domkraften under någon balk och då gärna tillsammans med "kudde" så man inte sabbar slitskyddet.

Det ni visar på bilden är mer att räkna som lyftpunkter med reservdomkraft - En sådan ska bara användas i absolut nödfall och självklart aldrig som årlig "vinter/sommardäcksdomkraft". Finns ingen anledning alls att lyfta med en garagedomkraft (och nerslipad puck) när det är så lätt att lyfta bilen på balkarna

Nu har jag inte ägt min egen Rio så länge att jag hunnit byta däck på den ännu (de monterade mina vinterdäck gratis när de levererades) - Men på min andra bil är det oerhört enkelt att hitta en logisk punkt att lyfta bilen. Och det är garanterat lätt att med hjälp av ficklampa hitta en lämplig balk eller länkarm även på Rio:n
Kia Rio Special Edition "facelift" 2015
7" Navigation, kurvljus, rattvärme, farthållare.........och mycket mer

Gjorde jobbet med sommardäck lättare ;)
Går nu att använda garagedomkraft!

Bytte på 3 bilar för det var kul ;)fick inte ont i ryggen som brukligt!

http://www.ebay.com/itm/1-ea-Universal-BLACK-Floor-Jack-Disk-Pad-Adapter-for-Pinch-Weld-Side-JACKPAD-/231826796517?hash=item35f9f42fe5:g:BiQAAOSw6aVUo9sx&item=231826796517&vxp=mtr

https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/biltillbehor/dackverktyg/elektriska-mutterdragare/mutterdragare-009120/

Funkar även med en 2-tums brädbit. Kapa en kloss och såga ett spår.

KIARIO skrev:Köp en hockeypuck o ta sedan en rondell o gör ett spår i pucken ....thats it !
Har nu:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Har tidigare haft:
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Annons
Skriv svar

Återgå till "Rio"