Annons

Belysning...

1
Undrar VARFÖR inte KIA kunde kosta på en "Buzzer" som låter när man glömmer att stänga utav halv ljuset när man klivit ur bilen, låst den och man är på väg från bilen och om man vänder sig om ser man att FAN halvljuset lyser fortfarande... Kan ju inte vara en stor kostnad direkt? De kunde gott återkalla bilarna och stoppa i det åt oss eller? :idea:
Annons

Re: Belysning...

2
På min lyser halvljuset en stund efter att man har stängt av bilen men slocknar efter en stund. Har du kollat att vänta ut ifall det slocknar? Tror vi talar om 20sek kanske.
Kia Soul 1.6 CRDI EX Komfort - 2012, White No. 1

Re: Belysning...

3
CCSF skrev:Undrar VARFÖR inte KIA kunde kosta på en "Buzzer" som låter när man glömmer att stänga utav halv ljuset när man klivit ur bilen, låst den och man är på väg från bilen och om man vänder sig om ser man att FAN halvljuset lyser fortfarande... Kan ju inte vara en stor kostnad direkt? De kunde gott återkalla bilarna och stoppa i det åt oss eller? :idea:
Har du reglaget i Auto så borde det slockna efter en stund, det är ju en "finess" att bilen lyser ett tag :)

Fast jag vet inte om det är så i all Kia...
Kör: Kia Ceed GT+, Kia Soul
Körde: Kia Optima Executive

Belysning...

4
Ja det är bara ca 20-30 sekunder som tidigare sagt, pröva vänta tålmodigt och se efter :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Belysning...

5
Så här är det på min bil nu då.... ;) Fått det förklarat på KIA verkstan. :)
Reglaget ska stå på AUTO, Jag har ledbelysning så det ljuset är på från att man startar bilen. Halvljuset sätts på automatiskt när sensorn (Samma som tar emot fjärrkontrollen) känner utav att det börjar och skymma så sätts halvljuset på automatiskt och viseversa när det börjar bli ljust så slocknar halvljuset och led belysningen går igång... Finurligt gjort om det nu funkar för det är ju relativt sommar ljus tute nu så jag kan inte testa om det fungerar ännu... hehe

Re: Belysning...

8
Har en Kia Ceed 1,6 crdi årsmodell -14.
Har alltid haft ljuset igång på auto då jag brukar glömma av att sätta igång respektive stänga ljuset. Men nu funkar inte det men om jag sätter igång det på vanligt funkar det.
Vad kan ha hänt?
Inga lampor är trasiga utan endast att ljuset inte fungerar på auto längre.

Re: Belysning...

9
Har ljuset på Auto och låser min Rio med ett tryck på nyckeln ljuset lyser i ca 30 sekunder och slocknar, ibland slocknar det inte alls så jag får trycka en gång till på nyckeln för att det ska slockna. Inget fel säger Hedin bil :-( men det tror jag nog att det är!
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019
Skriv svar

Återgå till "Rio"