Annons

Elfel eller batteribyte?

1
El fel eller batteribyte?

Började med att radion inte funkade och behövde återställas, sedan dör radion när varvtalet går ner till ca 800, även ljus i panel sjunker när varvtalet går ner.

När vi har kört längre sträckor så funkar det även när varvtalet går ner till 800, jag tror därför att det kan vara så att batteriet inte är riktigt ok och behöver laddas eller förmodligen bytas.

Har en carneval -07 med en massa el, dörrar etc....
Annons

Re: Elfel eller batteribyte?

2
Välkommen hit Björn ;)
Hmm. Billigaste är väll att testa ett annat batteri och se om det blir någon markant skillnad. Annars lutar det åt något elfel.
Hör gärna av dig om hur det går.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Elfel eller batteribyte?

3
Jag harju inte något problem att starta bilen.
Kan det ändå vara så att batteriet inte ger tillräckligt med ström ut vid snabbt sjunkande varvtal.
Är alltså bara vid snabbt sjunkande varvtal som stereon dör, och ljuset sänker sig i styrka, när den sjunker under ca 800varv.

Re: Elfel eller batteribyte?

4
Ja, nu var ju bilen stendöd då.
Kan batteriet ta så slut inte något reagerar i bilen, efter ett tag så gick det att låsa bilen med fjärrlåset men bara ett par gånger.
Körde med bilen 12 timmar innan.
När jag öppnade bakdörren med elen så funkade det sedan när jag satte i nyckel så lyste alla instrument på panel men när jag vred nyckel så tvärdog allt.

Vad ca går ett batteri på till carnevalen??

Re: Elfel eller batteribyte?

5
Har nu bytt batteri utan någon skillnad
Ja lite kanske det gick att låsa upp den men sedan när jag sätter i nyckel är all el borta, den är sten död.
Batteriet är ju nytt nu så där ligger inte felet.
Finns det något/någon annat att byta relä etc...

Re: Elfel eller batteribyte?

6
lite tjatigt från min sida.

Men vände på huvudsäkringen som sitter på batteriet och nu startade bilen igen och radion funkar perfekt.
Har dock lite svårt att tro att det är de som är problemet, får väl lämna in bilen och felsöka, eller vad tror ni????
Skriv svar

Återgå till "Carnival"