Annons

Montera surfplatta i Picanto

1
Har en liten Picanto -2013 som jag vill montera en surfplatta i. Eftersom jag har 9mil till och från arbetet totalt så skulle jag vilja ha en surfplatta fastmonterad i bilen och köra spotify. Eller nja inte direkt fastmonterad men att man skall kunna sätta fast den i ett fäste och sen kunna ta ur den.

Det finns förvisso fästen med sugpropp som man fäster på bilrutan men gör man det i en Picanto så har du bara halva rutan kvar att se ut ifrån :lol:

Någon som har något bra tips på en lösning? Själv funder jag på en liten svängbar arm för datorskärmar och modifiera den en aning så man kan montera den på backspegeln i bilen. Sedan att man tex köper fästet med sugproppen och tar då bort sugproppen och monterar fast själva surfplattefästet på den svängbara armen. Armen måste gå att dra ner så pass att surfplattan inte skymmer synfältet. Jag vill undvika att göra hål, ingrepp eller andra märken på instrumentbrädan. Sen ur säkerhetssynpunkt så vill man gärna inte krocka med bilen å få en smäll på käften av den svängbara armen med surfplattan på :crazy:

Många bilar har (när jag tänker efter) tex som en mobiltelefonhållare som man kan trycka fast mellan instrumentbrädan och tex stereon eller ett ventilationsutblås. Om det finns något liknande för Picanton? Att man då endast använder sig av plattan och monterar på en surfplattehållare?
Kia Picanto 1,0 ECO -13
Hyundai Trajet 2,7 V6 -04
Toyota Celica 1,8 -95
Skriv svar

Återgå till "Picanto"