Annons

Min Picanto

1
Kan som "gammal" ägare av en 2005 års Picanto bara ösa beröm över bilen, köpte min sprillans ny 2005 och har sedan dess kör 16.000 mil med bilen!
Det enda som under denna tid har pajat va att den började gå orent en gång under garantitiden, de kunde på verkstaden snabbt konstatera att det va bulten som håller tändplatten som va för kort och höll på att lossna...Ett fel som visst alla Picantos hade och som de på mindre än en dag fixade, under den korta tiden fick jag en lånebil utan att behöva betala X-tra!

Sen dess har den bara gått och gått...Trots att jag mer eller mindre har misshandlat bilen, jag har lyckat trycka upp han i 160 Km/t (170 enligt mätaren som visar lite fel) trots att jag bara har 1.0 liters motorn!
Jag har pressat den så att det börjat lukta bränd koppling utan att bilen har protesterat.....

Skulle jag köpa en ny bil idag så skulle det definitivt bli en KIA till, och ingen rost har jag alls vilket brukar vara ovanligt på asiatiska bilar...Faktum är att det är orginal avgassystem som fortfarande sitter på och som ser ut att kunna hålla ett par år till !
i September blir det andra gången jag lämnar in bilen för kamremsbyte...

Bilen kommer att så småningom övergå till min dotter så fort hon tagit körkortet som hennes "första bil", en liten recond både utvändigt och invändigt och bilen blir som ny!

/Susanne
Annons

Min Picanto

2
Kul att höra att grejerna håller och att du är nöjd! Själv går man och väntar på att kunna utvärdera hållbarheten osv i min Sportage :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Picanto"