Annons
Annons

Re: Nu har vi köpt en Picanto

2
Peter skrev:Vår inte så vita c'eed har fått sällskap av en mycket vitare Picanto som frugan ska köra. Familjens tredje Kia i ordningen.
Pigg liten rackare (1,2 motorn). Jag kanske lånar den också ibland ;-)
Hur mycket drar den per mil?
Låt oss få veta!
Jag vill också ha en sån!

appelpix

Re: Nu har vi köpt en Picanto

3
Hej,

Den drar ungefär som min ceed – 0.48 tror jag, men det är ju en bensinare. Frugan älskar den, precis lagom storlek, men jag känner mig som en jätte i den. Fast mycket, mycket skönare växellåda än ceeden. Och uppvärmd ratt!
appelpix skrev:
Peter skrev:Vår inte så vita c'eed har fått sällskap av en mycket vitare Picanto som frugan ska köra. Familjens tredje Kia i ordningen.
Pigg liten rackare (1,2 motorn). Jag kanske lånar den också ibland ;-)
Hur mycket drar den per mil?
Låt oss få veta!
Jag vill också ha en sån!

appelpix
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Nu har vi köpt en Picanto

4
Har också den nya picanton 1,2.. Och den ÄR kul att köra. Passar mig ypperligt som inte kommit upp till 1,60 i längd.
Det står att den skall dra 0,38. Stämmer inte. Den kan ligga på det om man kör väldigt lugnt inte för snabbt ( inte över 90km) annar kan jag nog hålla med om att 0, 48 stämmer bättre. på sommaren i alla fall. :thumbup:

Re: Nu har vi köpt en Picanto

5
Exakt, vår ceed ska dra 0.45 tror jag, men ligger man i 90 snittar den på 0.5. Kör man i 110-120 snittar den på 0.53. Allt har ju med den väldigt snälla testbanan att göra som alla måste köra för att det ska bli lika vid jämförelser.

Även om jag gillar Picanton känns det som att sätta sig i en stridsvagn när man äntrar ceeden. Jag är 1.87. Som liten shoppingbil är den dock oslagbar.

/Peter
evanisse skrev:Har också den nya picanton 1,2.. Och den ÄR kul att köra. Passar mig ypperligt som inte kommit upp till 1,60 i längd.
Det står att den skall dra 0,38. Stämmer inte. Den kan ligga på det om man kör väldigt lugnt inte för snabbt ( inte över 90km) annar kan jag nog hålla med om att 0, 48 stämmer bättre. på sommaren i alla fall. :thumbup:
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com
Skriv svar

Återgå till "Picanto"