Annons

Leveranstider på Kia

1
Hej! Pappa beställde en ny Kia ceed för ca. 2 veckor sedan med en leveranstid på ca. 2 månader. Enligt återförsäljaren fanns det bara ett fåtal färger och om jag förstod rätt bara ett fåtal bilar också hos importören . Det tycker jag är svagt eftersom Kia har blivit en mycket populär bil här i Finland också. Eller är det så att efterfrågan är så stor att fabriken inte hinner med i produktionen? Hur är situationen i Sverige? Finns det lagerbilar att få eller är det fabriksbeställning som gäller där också? Demobilar finns det ju ett antal av, men de är ju aldrig rätt färg eller rätt utrustade :D
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.
Annons

Re: Leveranstider på Kia

2
Jag har precis beställt en ny Kia eco SW -11 i Mölndal (Göteborg) på Hedin, och
han sade att det skulle ta ca: 2-3 veckor tack vare att just den färgen (vit) finns tillgänglig
på centrallagret (Orust nära Göteborg).

Så i mitt fall går det snabbt tack vare att jag valde "rätt" färg lyckligtvis, men
annars låter det nog rimligt, för en säljare jag pratade med vid ett annat tillfälle
berättade att leveranstiden var för tillfället 4-8 veckor vanligtvis.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Leveranstider på Kia

3
Jo, samma sak här. De bilar som finns i lager i frihamnen i Hangö ( Nära Helsingfors) går att få leveransklara på 2-3 veckor. Men då farsan absolut nu ville ha en i sirius silver med Active utrustningsnivå som är den rikligaste utrustningsnivån i Finland så fanns den inte i landet för tillfället.
Kia Ceed GT 2016 Deluxe White. GT PACK 2.

Re: Leveranstider på Kia

4
Jag ville ha skin stolar i min, vilket dem inte hade i sverige så fick vänta på bilen från fabrik vilket resulterade i väldigt lång väntetid! Sen när bilen väl kommit till göteborg så tog det ca 2-3 veckor till innan bilen kom till skåne och sedan typ 1 vecka till innan jag fick den :shock:
Så att man får vänta är nog inget ovanligt när det kommer till Kia om man ska ha lite extra ;)
Volvo V60 R-Design D5 ICE White

Kör försiktigt där ute o ge fan i våra vajerräcken ;)

Re: Leveranstider på Kia

5
jenu skrev:Hej! Pappa beställde en ny Kia ceed för ca. 2 veckor sedan med en leveranstid på ca. 2 månader. Enligt återförsäljaren fanns det bara ett fåtal färger och om jag förstod rätt bara ett fåtal bilar också hos importören . Det tycker jag är svagt eftersom Kia har blivit en mycket populär bil här i Finland också. Eller är det så att efterfrågan är så stor att fabriken inte hinner med i produktionen? Hur är situationen i Sverige? Finns det lagerbilar att få eller är det fabriksbeställning som gäller där också? Demobilar finns det ju ett antal av, men de är ju aldrig rätt färg eller rätt utrustade :D
Inte så farligt ändå, väljer man en riktigt het modell kan det ta bisarrt lång tid. Kikade på Hyundai ix35 men den skulle inte kunna levereras förrän i juni, oavsett färg och utrustning.
[color=#413839][size=85]nu: Cee'd SW -11 128 hkr Komfort Piston Grey
då: pro_cee'd -08 140 hkr Sport Cassa White[/size][/color]
Skriv svar

Återgå till "Ordet är fritt"