Annons

Forumets vara eller inte vara?

1
Idag fick jag fakturan på domänen, inte så mycket, 129 kr för kommande år. Sedan tar det en månad och då kommer räkningen på webbhotellet...

Har inte kunskapen i själva forumprogramvara för att kunna uppdatera olika funktioner, eller leta reda på er som tappat bort er inloggning.
Det första jag skulle haft hjälp med var att ta bort en knapp "donera", vilket inte blev av och på den vägen är det...

Jag hade en person i min närhet som gav ett litet löfte om att kunna hjälpa till vid inte allt för tidskrävande support, men tyvärr så har det inte blivit så. Så jag sitter här med ett forum som inte riktigt får den omsorg det borde ha.

Ska det vara kvar som det är eller ska det avvecklas? Har fått en del erbjudanden om "uppköp", men har inte nappat. Någon medlem har velat köpa/ta över. Men hur värderar man ett forum?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

Re: Forumets vara eller inte vara?

2
Det är svårt att värdera en webbsida. Man kan gå på intäkter och på så sätt försöka få fram ett värde, sen finns det även köpare som värderar efter antal besökare/medlemmar.

Vore synd om forumet försvann, finns tyvärr inte något annat bra svenskt forum för Kia, vad jag vet om. Förstår dock att du går i banorna att lägga ner eller sälja då du inte har tid eller den kunskap som kan krävas för att underhålla ett forum på alla sätt och vis.
Kia Optima SW 1,7 CRDi GT Line Plus 2018 : Silky Silver Metallic

Gamla bilar:
• Kia Cee’d SW 1,6 CRDi Komfort 2014 : Dark Gun Metal Metallic
• Kia Pro’Ceed 2.0 CRDi 2008 : Svartmetallic

Re: Forumets vara eller inte vara?

3
Jo, jag förstår att det är jobbigt att få ett helt forum, som man känner att man inte riktigt behärskar, i knät. En fördel är väl trots allt att det är ett relativt aktivt forum, det kanske gör att det känns mer värt besväret.

Om du ska låta någon annan ta över är det bara du som kan svara på. Det vore i alla fall synd om det skulle avvecklas.

Om du behöver hjälp med programvaran eller själva "hemsideskalet" skulle jag kunna hjälpa dig om du vill, skicka ett PM om det skulle vara intressant.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Forumets vara eller inte vara?

4
På söndag 26/6, lämnar jag över forumet till en person som redan driver iaf ett motorforum sedan tidigare.
En person som verkar insatt i hur allt fungerar och kan driva forumet vidare samt även modernisera det och lägga den tid och det engagemang som jag inte har kunnat.

Han har lovat att bibehålla formen, samt även ta bort inaktuella avdelningar och lägga till nya. Det har ju kommit lite fler modeller så strukturen i avd. Sportage och Ceed kan få fler undergrupper.

Jag kvarstår som medlem och om den nye vill, även som moderator.
Adressen blir som innan, men webhotellet blir fortsättningsvis inte Binero
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Forumets vara eller inte vara?

6
Det verkar som jag fattade rätt beslut att lämna över forumet till Jonathan (nu outar jag hans förnamn). Han har lagt en otrolig energi på att uppdatera och modernisera allt inom kiacarclub.se Men det kommer ändå inte att vara svårt att hitta allt, även när allt är klart. En del avdelningar slås ihop och andra tillkommer. Alla bilder som används är tagna eller gjorda av forumets nya ägare.

Dekaler som jag försökte få till, är på gång och finns snart att köpa på dekaltrim.nu

Jag ser en framtid för forumet som jag inte hade klarat av att ge.

Lycka till i fortsättningen, Jonathan och vad för folk som finns bakom honom. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Om forumet"