Annons

högtryckstvätt ?

1
Nån som har bra tips på en högtryckstvätt för någorlunda hyfsat pris som man kan ha till husbehov hörde nån på jobbet snacka om nått nytt munstycke som var anpassat för bilar så man inte "blåste" av lacken om man kom för nära men han visste inte vilket märke det var som hade det

tack på förhand Lalle =) :)
Annons

Re: högtryckstvätt ?

2
Hej Lalle. Kärcher är ju ett bra alternativ om man vill ha kvalité på högtryckstvätten.. Jag har som tumregel att ha ett avstånd på minst 30 cm. Hjulhus etc är jag inte så noga med avståndet.
Det finns ju en hel uppsjö av märke/modeller så åk till någon återförsäljare och kläm & känn lite på dem olika alternativen. =)

Lycka till
Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: högtryckstvätt ?

3
Jag har en gul Käscher med slangvinda. Köpt på Ge-kås i Ullared för två år sedan ca 2500 kr.. Munstycket känner jag inte till.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: högtryckstvätt ?

4
Kärcher är bra, ett till vettigt alternativ är även Nilfisk, de har många olika
varianter, nåt som du borde tänka på är att köpa en högtryck som iaf har
slangvinda på, för det kommer du vara jävligt nöjd över, dock kostar det lite mera.
Nilfisk har t.ex några vettiga varianter mellan ca. 1800-3000kr.
Den billigaste jag sätt som jag själv hade kunnat tänka mig, om man klarar
sig utan slangvinda kostar bara runt 1800kr, vilket är riktigt prisvärt.
Tänk bara på att vattenkapaciteten borde vara 500l/h och uppåt.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: högtryckstvätt ?

6
Akay skrev:Skakar lite liv i den här tråden igen. Funderar lite på högtryckstvätt och just nu har ICA Maxi den här för 1400kr. Vad tror ni? Den har visserligen ingen slangvinda, men hur viktigt är det? Är det verkligen värt 1000kr till för att få det?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=582964
Låter som ett bra pris ändå, jag personligen hade kunnat klara mig utan en vinda,
jag hade kunnat köpt den om jag hade haft plats för att tvätta bilen (bor i lgh).
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: högtryckstvätt ?

7
toni skrev:
Akay skrev:Skakar lite liv i den här tråden igen. Funderar lite på högtryckstvätt och just nu har ICA Maxi den här för 1400kr. Vad tror ni? Den har visserligen ingen slangvinda, men hur viktigt är det? Är det verkligen värt 1000kr till för att få det?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=582964
Låter som ett bra pris ändå, jag personligen hade kunnat klara mig utan en vinda,
jag hade kunnat köpt den om jag hade haft plats för att tvätta bilen (bor i lgh).
Tack för svar!

Det får nog bli en sådan imorgon också då. Bilhämtardags imorgon! Wroom, wroom!
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"