Annons

Hur tvättar du bilen?

Hemma på uppfarten med svamp och trädgårdsslang
Antal röster: 16 (47%)
På en gör det själv station med högtryck och skumborste
Antal röster: 16 (47%)
I en automattvätt
Antal röster: 2 (6%)
Antal röster: 34
Annons

Re: Hur tvättar du bilen?

2
Tvättar också ibland på en sådan där manuell automattvätt (den där med polletter osv)

Fördel hemma: kostar inte 20kr/2minuter, man kan lalla runt en heldag och vara riktigt noggrann. Man är mer säker på att inte missa något.

Manuell automattvätt: Det går fort, klarar det på 6 minuter och 60 kronor. Deras hetvax och "spolglans" efteråt, inga vattenfläckar trots att man inte "skinnar" efter tvätten.
Dessutom så har jag med mig en sprayflaska (pumpflaska) med avfettning som jag sprayar på innan när behov finns.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Hur tvättar du bilen?

3
Tvättar i en öppen "biltvätthall", de med poletter mm.... dock använder
jag mina egna produkter, och absolut INTE deras borstar
som är fulla med grus.

Bor i lgh, hade jag haft hus med egen tomt mm. hade jag självklart tvättat
där med egen högtryck :roll:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Hur tvättar du bilen?

5
Kan meddela att jag är 50/50. Hemma alt På en gör det själv station med högtryck och skumborste.
Automattvätt verkar inte poppis på nyare bilar iaf =)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Hur tvättar du bilen?

6
Tvättar Hemma så mycket som som det går med högtryck Turtle vaxshampo vanlig svamp på vintern blir det i tvätt hall.
Skall hämta nya bilen Kia Ceed sw 1,6 på tisdag och skall försöka hålla bilen i toppskick på egen kraft sneglar på julas bilvårds produkter och bli nog mest Turtle produkter som inhandlas fast jag är jättetacksam för tvättråd produkter osv .. gillar denna tråd skarpt :thumbup: vill ju gärna ha renaste bilen i stan :angel:

Re: Hur tvättar du bilen?

7
pistongrey skrev:Tvättar Hemma så mycket som som det går med högtryck Turtle vaxshampo vanlig svamp på vintern blir det i tvätt hall.
Skall hämta nya bilen Kia Ceed sw 1,6 på tisdag och skall försöka hålla bilen i toppskick på egen kraft sneglar på julas bilvårds produkter och bli nog mest Turtle produkter som inhandlas fast jag är jättetacksam för tvättråd produkter osv .. gillar denna tråd skarpt :thumbup: vill ju gärna ha renaste bilen i stan :angel:

Glöm inte Mr. Muscle ugnsrent till fälgarna. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Hur tvättar du bilen?

9
pistongrey skrev:Ha ha nej skall lägga det på :thumbup: minnet skall bli kull att testa
Kan intyga att det är fruktansvärt effektivt ;)
Synd att jag inte tog före/efterbilder på vinterfälgarna. Nu ser dem ut som nya igen =)

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"