Annons

Bättringslack för stenskott

1
Har hämtat bättringslack för att kunna fixa några smärre stenskott som jag fått under vintern (kostnad 150 kr). Har dessutom fått några regäla stenskott på vindrutan, så jag var tvungen att laga de värsta. Är det bara jag som drabbas av stenskott?? Varje gång jag kör mellan Eskilstuna och Stockholm så smäller det till och jag har fått nya märken. Jättetrist :evil: :evil:
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Bilagor
CIMG0140.JPG CIMG0140.JPG Visad 6087 gånger 185.68 KiB
Annons

Re: Bättringslack för stenskott

2
Har en oanvänd piston grey om någon vill ha.

Har klarat mig från stenskott fast jag fått stenar rakt i rutan, tre gånger för att jag blivit omkörd av UPS (det är något skumt med deras lastbilar alltså).

Fast jag kanske hade stenskott, vem vet, piston grey var ganska förlåtande mot smuts och sånt.

Testa att ladda upp TSB dokumentet nu, har fixat inställningarna.

/Peter
Gorhog skrev:Har hämtat bättringslack för att kunna fixa några smärre stenskott som jag fått under vintern (kostnad 150 kr). Har dessutom fått några regäla stenskott på vindrutan, så jag var tvungen att laga de värsta. Är det bara jag som drabbas av stenskott?? Varje gång jag kör mellan Eskilstuna och Stockholm så smäller det till och jag har fått nya märken. Jättetrist :evil: :evil:
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bättringslack för stenskott

3
Nej då jag sitter med med samma lackstift och har "lackat" med dessa 3 ggr på min bil nu.
Känns som om lacken är oehört skör på bilen.

Mvh Morgan_
Kia Cee´d 1,6 Ex Crdi Sport Komfort 2010 116 hk Cassa White
Har du frågor/problem med ditt konto på forumet eller liknande.
Maila då till Info@kiacarclub.se

Re: Bättringslack för stenskott

4
Dum fråga, men dessa lackstift inhandlar jag hos min ÅF antar jag? ;)
Kanske lika bra att införskaffa så man har det när man får stenskott, kör på E20 dagligen
fram och tillbaks till jobbet, så det lär hända så småningom :o

Haha UPS-bilar alltså, skall se till att aldrig ligga i röven på dem :lol:
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Bättringslack för stenskott

5
Jepp din ÅF har eller kan beställa hem.
tiger skrev:Dum fråga, men dessa lackstift inhandlar jag hos min ÅF antar jag? ;)
Kanske lika bra att införskaffa så man har det när man får stenskott, kör på E20 dagligen
fram och tillbaks till jobbet, så det lär hända så småningom :o

Haha UPS-bilar alltså, skall se till att aldrig ligga i röven på dem :lol:
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Bättringslack för stenskott

8
Gissar att ÅF står för återförsäljare? :roll:

Befinner oss på semester för tillfället och upptäckte en del stenskott på framrutan på vår CEED i samband med att vi körde uppåt landet. Blir uppe hela sommaren (ca 1 månad till) och skulle vilja pyssla med lite bilvård som semesterterapi :D
Kan vi gå in till närmsta KIA återförsäljare och hitta ett lackstift på den ort vi befinner oss i? (Luleå)
Vill minnas att färgen på vår bil kallas Cirrussilver (guldaktig silvermetallic färg).
Vad kostar i så fall stiftet?
Alternativt...
Bör vi köpa bättringslack (är det en liten flaska?) och dutta på själva?

Bättringslack för stenskott

9
Lackstift/bättringslack är ju samma sak KIA har nog bara en typ av förpackning för sin bättringsfärg. Det består av en liten plåtflaska med en kork som det sitter en liten pensel i sedan så finns det en likadan till med klarlack. Självklart kan du ju köpa KIAs bättringsfärg hos alla ÅF i hela världen om det nu skulle behövas ;) dom kanske inte har kulören hemma men då tar dom beställning och får hem det på några dagar. Man behöver inte heller ha koll på vad man har för färgkod, det kollar dom upp ändå med hjälp av reg nr.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Bilvård"