Annons

Re: Ultima Paint Guard

11
Kan mkt väl vara så.. Jag skulle aldrig lägga 4000kr-6000kr på nå lackskydd om det skulle bli nå problem med blästring,då är ju de bortkastade pengar när lackbehandlingen måste göras om efter ny lack..
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Premium Edition 2012
Annons

Re: Ultima Paint Guard

12
Linespeed skrev:Kan mkt väl vara så.. Jag skulle aldrig lägga 4000kr-6000kr på nå lackskydd om det skulle bli nå problem med blästring,då är ju de bortkastade pengar när lackbehandlingen måste göras om efter ny lack..
Nej det är ju ett drygt problem med Kia. Då är det lättare att bara tvätta bilen och lägga på det här, sen tar man en Öl medans det härdar :D
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Ultima Paint Guard

13
Exakt hur ska man applicera detta?
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Ultima Paint Guard

14
HB021 skrev:Exakt hur ska man applicera detta?

Ren & torr bil.


Sedan sprayar du 2-3 duschar på micropadden stryk lite försiktigt med fingret på den så det blir någolunda jämt. sedan kör du först cirkelrörelser och sedan raka drag så du får med hela ytan och ej missar, ta gärna rutorna också och när du ser/märker att det blir dåligt med juice i micropadden så spraya en dusch på den.
Sen tar du en kall ölen och sätter dig och tittar på bilen medans det härdar. Tog mig knappt 10 minuter att stryka hela bilen och jag sprayade ca 8 gånger på applikatorn under resans gång.

Här har du en utförlig instruktion i inlägg två.
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=9&t=1223
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Ultima Paint Guard

15
Ok tack för klockrent svar! :-)
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic

Re: Ultima Paint Guard

16
Är inte riktigt nöjd med Ultima Paint Guard. I förrgår tvättade jag min nya Sportage. I går vaxade jag med Sonax, flytande hårdvax och i dag la jag på Ultima. Nu har lackförseglingen torkat i sex timmar och när jag tittar är det ränder i lackytan. Nu har jag efterpolerat och då blir det aningen bättre. Vad kan jag ha gjort för fel? Har jag använt ett vax som inte passar till Ultima? La på Ultima även på sidorutor och backspegelglasen. Där blir det en fet yta som inte riktigt går att få bort.

Re: Ultima Paint Guard

17
hanse1 skrev:Är inte riktigt nöjd med Ultima Paint Guard. I förrgår tvättade jag min nya Sportage. I går vaxade jag med Sonax, flytande hårdvax och i dag la jag på Ultima. Nu har lackförseglingen torkat i sex timmar och när jag tittar är det ränder i lackytan. Nu har jag efterpolerat och då blir det aningen bättre. Vad kan jag ha gjort för fel? Har jag använt ett vax som inte passar till Ultima? La på Ultima även på sidorutor och backspegelglasen. Där blir det en fet yta som inte riktigt går att få bort.
Nu gissar jag enbart av egen erfarenhet, men det kan inte vara så att du har använt för mkt av medlet? (Ultima)
Det är extremt lite man skall använda, t.ex 2 duttar på appliceringssvampen som täcker ca: 1/2 till 1 dörr.
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

Re: Ultima Paint Guard

18
Ja, det kanske jag har gjort. Blev lite stressad eftersom regnet hängde i luften och jag ville få på medlet innan det började regna. Fick en idé när jag stod i duschen och tittade på glasdörrarna som alltid får kalkfläckar. Ska prova att putsa dörrarna och sedan lägga på Ultima, med ett tunnare lager:-). Då borde vattnet rinna av direkt. Skulle tro att det finns många användningsområden för Ultima även i hushållet.


toni skrev:
hanse1 skrev:Är inte riktigt nöjd med Ultima Paint Guard. I förrgår tvättade jag min nya Sportage. I går vaxade jag med Sonax, flytande hårdvax och i dag la jag på Ultima. Nu har lackförseglingen torkat i sex timmar och när jag tittar är det ränder i lackytan. Nu har jag efterpolerat och då blir det aningen bättre. Vad kan jag ha gjort för fel? Har jag använt ett vax som inte passar till Ultima? La på Ultima även på sidorutor och backspegelglasen. Där blir det en fet yta som inte riktigt går att få bort.
Nu gissar jag enbart av egen erfarenhet, men det kan inte vara så att du har använt för mkt av medlet? (Ultima)
Det är extremt lite man skall använda, t.ex 2 duttar på appliceringssvampen som täcker ca: 1/2 till 1 dörr.

Re: Ultima Paint Guard

19
hanse1 skrev:Ja, det kanske jag har gjort. Blev lite stressad eftersom regnet hängde i luften och jag ville få på medlet innan det började regna. Fick en idé när jag stod i duschen och tittade på glasdörrarna som alltid får kalkfläckar. Ska prova att putsa dörrarna och sedan lägga på Ultima, med ett tunnare lager:-). Då borde vattnet rinna av direkt. Skulle tro att det finns många användningsområden för Ultima även i hushållet.


toni skrev:
hanse1 skrev:Är inte riktigt nöjd med Ultima Paint Guard. I förrgår tvättade jag min nya Sportage. I går vaxade jag med Sonax, flytande hårdvax och i dag la jag på Ultima. Nu har lackförseglingen torkat i sex timmar och när jag tittar är det ränder i lackytan. Nu har jag efterpolerat och då blir det aningen bättre. Vad kan jag ha gjort för fel? Har jag använt ett vax som inte passar till Ultima? La på Ultima även på sidorutor och backspegelglasen. Där blir det en fet yta som inte riktigt går att få bort.
Nu gissar jag enbart av egen erfarenhet, men det kan inte vara så att du har använt för mkt av medlet? (Ultima)
Det är extremt lite man skall använda, t.ex 2 duttar på appliceringssvampen som täcker ca: 1/2 till 1 dörr.

har samma tanke ang. duschen. testat än?
Sportage 1.7 crdi ex komfort, black pearl metallic -12
Skriv svar

Återgå till "Bilder"