Annons

Optima Kombi

1
Hej,

Kan meddela att till hösten så kommer Kia Optima Kombi.
Den har funnits färdig under en längre tid men eftersom USA har tackat nej så har man inte gått vidare med den.
I November 2014 så kom sedan en tumme upp från USA att dem vill ha kombin och då kommer även kombin till Sverige.

Denna information fick jag av den lokala Kia handlaren i Västerås.

:clap: :wave: :thumbup:
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Annons

Re: Optima Kombi

2
Grejen var annars att Optima sedan och Hyundai i40. Samma koncern en kombi en sedan.
Men visst, kul om Optima kommer som kombi.
Tror denna bild är en rendering, men det kanske blir som den?
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Bilagor
556uft6y.JPG 556uft6y.JPG Visad 4986 gånger 253.84 KiB

Re: Optima Kombi

3
Optiman och I40 är väldigt olika varandra både storleks och utseendemässigt det dem delar är motor och växellåda.

Har försökt hitta något, den bilden du har där är photoshopad men snygg. NYA Optiman skall visas på bil salongen i New York i April och då även kombin.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Optima Kombi

4
Fick samma nyhet av min säljare i går, om 1-1,5 år kommer den hit och tydligen blir det mycket ny design både ut och invändigt. Även Ceeden skall få en facelift och bla ett sportpaket med GT fronten, sportstolar och lite annan lullull :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Optima Kombi

5
PS en optima kombi kan nog vara modellen som gör att jag fortsätter köra KIA. Ceeden känns lite trång och framförallt så måste jag ha en tystare bil nästa gång :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013
Skriv svar

Återgå till "Nyheter om Kia"