Annons
Annons

Re: Klimatanläggning Auto utan Heat?

3
Tycker bara det är konstigt att det står i instruktionsboken att man kan sätta på och stänga av heat. Men inget om att det inte går att ha Auto utan heat.
Vore ju bra om man kunde stänga av heat och ha autoläget på då det står att man bara ska köra heat när man behöver då det minskar körsträckan om man kör med heat på hela tiden.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Re: Klimatanläggning Auto utan Heat?

4
Har iof en e-Soul, men idag när jag va ute och körde så lyste inte Heat även när Auto va aktiverat. Däremot så tändes A/C. Va runt 12 - 15 grader i solen idag så det påverkar vad som är aktiverat.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Klimatanläggning Auto utan Heat?

5
MagnusLindgren skrev:Har iof en e-Soul, men idag när jag va ute och körde så lyste inte Heat även när Auto va aktiverat. Däremot så tändes A/C. Va runt 12 - 15 grader i solen idag så det påverkar vad som är aktiverat.
Okej, så när det är lite kallare som under 10 grader så kan du inte heller ha auto på och stänga av heat utan att auto stängs av?

Om det är så att det går på utetemperaturen så är ju det bra i såna fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Re: Klimatanläggning Auto utan Heat?

6
JonnyJ skrev:
MagnusLindgren skrev:Har iof en e-Soul, men idag när jag va ute och körde så lyste inte Heat även när Auto va aktiverat. Däremot så tändes A/C. Va runt 12 - 15 grader i solen idag så det påverkar vad som är aktiverat.
Okej, så när det är lite kallare som under 10 grader så kan du inte heller ha auto på och stänga av heat utan att auto stängs av?

Om det är så att det går på utetemperaturen så är ju det bra i såna fall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

Precis. Auto är ju precis vad det är, den sköter allt själv (värme, kyla mm). Så fort man gör något manuellt så är det inte Auto längre.

Utan att ha grävt allt för mycket i det tekniska så är det nog som vanligt med klimatanläggningar att det baseras både på temperatur inne och ute. Så ju varmare det blir ute desto mer kommer den gå på A/C än Heat.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"