Annons

Köpa e-Niro my2020

1
Hej, står i begrepp att beställa en e-Niro i dagarna.
Är lite osäker på Tech paketet, det jag vill ha är skyltskanning som jag tror är avläsning av hastighetskyltar. Jag kör V90 där jag har det och tycker det är bra!
Hur är era upplevelser map skyltigenkänning?
Allmänna argument för och emot Tech paketet.

För övrigt, funderar jag på färg.. svart eller blå, men jag stör mig på de turkosa detaljerna fram och bak på bilen. Går det att demontera dem och lacka dem? :-)
Annons

Re: Köpa e-Niro my2020

2
ElectricSvenne skrev:Hej, står i begrepp att beställa en e-Niro i dagarna.
Är lite osäker på Tech paketet, det jag vill ha är skyltskanning som jag tror är avläsning av hastighetskyltar. Jag kör V90 där jag har det och tycker det är bra!
Hur är era upplevelser map skyltigenkänning?
Allmänna argument för och emot Tech paketet.

För övrigt, funderar jag på färg.. svart eller blå, men jag stör mig på de turkosa detaljerna fram och bak på bilen. Går det att demontera dem och lacka dem? :-)
Generellt ska man väl alltid välja den "högsta" utrustningsnivån på paketerade bilar så som Kia säljer (där du har få tillval och bara paket att välja mellan).
Skyltskanning funkar klockrent, tar även tillfälliga skyltar och dom som är över motorvägar och liknande.

Detaljerna finns det foliering att köpa, vet inte var men har sett att folk har satt på.

Re: Köpa e-Niro my2020

5
olf skrev:Jag har grundversionen och inbillar mig att skyltigenkänning fungerar på en sträcka där gps säger 70 men skyltningen säger 80.
Förstår inte riktigt :D
Kan du förklara vad du menar?
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Köpa e-Niro my2020

6
Såhär: I Gävle där jag bor så finns det en sträcka som heter hamnleden som skyltats om till 80 av kommunen tror jag, den var tidigare 70 väg och den är det fortfarande i gpser samt i trafikverkets databas, tror den som skyltat om glömt att meddela trafikverket. När jag kör där så visar faktiskt bilen 80 som hastighetsgräns på skärmen, ibland får jag tillägga, oftast får jag 70 och då är det väl hämtat från gps datat.. Jag har basversionen av e-niro 2020.

Re: Köpa e-Niro my2020

7
Jag haft min E-Niro 2020 i drygt två månader nu och är mycket nöjd med det mesta..men skyltigenkänning vete fasen om det funkar, tycker nog den visar exakt samma hastighetsgräns som navigatorn...oavsett vad skyltarna säger i förhållande till kartan...och en annan sak jag retat mig på är att digitalradion alltför ofta tappar kontakten med kanalerna och måste ställas in manuellt på nytt...gäller även Sveriges Radios kanaler...och sen bullrar det friskt när man kommer över 80, i synnerhet i baksätet, det märks ibland att den är förhållandevis billigt byggd i vissa avseenden...men kan man leva med dessa småproblem är bilen trevlig att köra, mycket rymlig för sin storlek, håller vad den lovar betr förbrukning, laddtider och räckvidd och utstrålar en hög kvalitetskänsla, inget skrammel o gnissel och går mycket stadigt och stabilt på vägen...

Re: Köpa e-Niro my2020

8
Jag har varit extra uppmärksam nu och den känner igen hastigheten på skyltar, trots felskyltat mot vägdatabaser. Däremot så slår den om tillbaka till det data-baserade efter en stund.

Det är säkert mycket häftigare skyltskanning med tech-paketet, men nog läser den skyltar även med grundversionen.

Re: Köpa e-Niro my2020

9
Har en e-Niro med tech paket sedan knappt två månader tillbaka och tycker skyltscanningen funkar bra. Den tar ju inte bara hastighetsskyltar utan även omkörningsförbud och givetvis behöver man ju inte ha igång navigatorn eftersom den presenterar resultatet i instrumentklustret.

Håller inte med om att bilen skulle vara bullrig, jag har även en Volvo V40 XC från 2018 och den väsnas mer än Kian i alla farter.
/Mats - e-Niro MY20 - väntar på min EV6 plus AWD
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"