Annons

Re: Köpa e-Niro my2020

21
DavidM skrev:
MagnusLindgren skrev:
DavidM skrev: [/b]
I så fall kan ju tillverkarna skicka in de värde de tycker och inte sanna dåliga siffror !!
Det är något som inte stämmer !!
Är precis så det är. Sen varierar ju värdena från fall till fall. Vad man har för typ av däck, vad det är för underlag mm.
Det var inte min mening att diskutera vad Transportstyrelsen gör eller inte gör.
Jag vill ventilera kupébuller i Kia e-Niro eftersom jag funderar på att köpa en sådan med 64 kWh-batteri.
Det är därför jag önskar få nys om hur andra upplever kupébullret jämfört med andra bilar och hur det upplevs i verkligheten och inte ta upp underlaget eftersom olika bilar kan köra på samma underlag (samma körsträcka) och även ha samma typ av däck !!
Du frågade ju varför Transportstyrelsen angav bullernivån och jag svarade. Sen hur andra upplever bullernivån är ju väldigt individuellt. Bästa svaret du kan få är att låna en bil av en handlare över t.ex en helg och själv undersöka saken.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Annons

Re: Köpa e-Niro my2020

22
Jag kan nu berätta att jag sedan igår har dubbdäck av fabrikat Continental Ice Contact 2 monterade på E-niron och nån jävligare ljudnivå än detta har jag aldrig upplevt i någon av de sex tjänstebilar jag haft de senaste 25 åren...ljudnivån var hög med sommardäcken men är mer eller mindre outhärdlig med dubbdäck...så köp inte dubbdäck till E-niron...den bullrar avsevärt mer än vår andrabil, en Renault Clio av årsmodell 2013...
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"