Annons

Koppla iPod via 3.5mm till USB

1
Hej

Har nyligen blivit ägare till en CEED SW plug in hybrid. Är nöjd med bilen över lag men det är en sak som irriterar mig. Jag har en gammal hederlig iPod som jag i tidigare bilar har kunnat koppla in via 3.5mm till AUX i bilen eller 30 pin till USB i bilen. Min nya CEED har inget AUX (idiotiskt enligt min mening) så den lösningen faller ju direkt men jag trodde i min enfald att det skulle gå att koppla in iPoden som en masslagringsenhet via USB men bilen verkar inte hitta den när jag kopplar in med min originalkabel 30 pin till USB. Någon vänlig själ här på forumet som vet om detta är som det ska vara eller om det är något jag gör fel? Alternativt hur kommer jag runt problemet. Har googlat efter adaptrar med ljudöverföring från 3.5 mm till USB A men får bara träffar på halvobskyra "Kinavaror". Jag har inga krav på att kunna styra iPoden via bilen eller nåt sånt, vill bara att jag ska kunna spela upp ljud från iPoden till bilen. Tacksam för all input jag kan få.

Mvh Per
Annons

Re: Koppla iPod via 3.5mm till USB

3
Dutch skrev:Är det inte sånn at du brukar ladekabel som tålar också dataöverföring in i ipoden?
Det skal vara en usb port med som tar datatrafik in i bilen

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Jo det är två USB uttag i bilen. Ett för enbart laddning och ett med dataöverföring. Originalsladden till iPoden är för både dataöverföring och laddning så det borde funka men bilen hittar ingen USB-enhet när jag kopplar in den i bilen.

Re: Koppla iPod via 3.5mm till USB

6
Teemu skrev:Ett alternativ kan vara att köra en3, 5mm till blåtandadapter och alltså nyttja blåtandet i bilen istället.
Jo jag har kollat lite på det med men samma där, mycket "kinaprylar". Finns gott om mottagare på de "vanliga" prylsiterna men sändare finns bara ett fåtal och ingen som har nån form av kundbetyg eller liknande. Men det lutar väl åt att jag får chansa på någon blåtandslösning även om jag föredrar kabel då jag tycker ljudet generellt är mycket sämre med blåtand.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"