Annons

Re: Missat första serviceintervallet

21
ConnyK skrev:Hoppas att det löser sig.
När jag köpte och hämtade min CEED så var säljaren väldigt noga hur viktigt det var att följa serviceintervallen och KIA var petiga med det (finns fler märken).
Trist att du inte fick den informationen, jag fick den informationen både när jag skrev köpeavtalen och hämtade bilen.
Ja vi får se hur det går. Imorgon är det dags för servicen, 8 dagar för sent. Men jag är ändå hoppfull. Ser jag till att serva den nästa gång inom spannet borde det lösa sig, var iaf den hinten jag fick av verkstan.

Som sagt, detta var tredje nya bilen från samma firma och även samma säljare. Tyvärr en firma som jag upplevde ganska krångliga ibland. Två månader efter jag köpte bilen fråntogs dem Kia loggan, så hos dem lär jag aldrig handla av igen.
Annons

Re: Missat första serviceintervallet

22
Så, nu är bilen servad 8 dagar för sent. Men firman sa att det var lugnt, skulle ngt fel uppstå oavsett vad, är det inte ett resultat av att vara 8 dagar sen. De skulle aldrig krångla med en sån fråga. Sen hade min bil gått långt under mil intervallet.

Det roliga var att den nya ett års gränsen är satt till nästa år, även då 8 dagar för sent om man ska utgå från ”första gången i trafik”.

Re: Missat första serviceintervallet

24
Pratade med min verkstad idag då jag bokade tid för service angående överskriden tid eller miltal. Det som dom sa var att Kia har varit väldigt generösa innan. Men har stramat åt det lite. Dock är det fortfarande så att det inte är någon fara med att köra över med dagar eller miltal dock inte för mycket. Kia tar hänsyn till verkstädernas väntetider etc. Så kunden skall inte drabbas av verkstädernas väntetider etc. Sen vill man ju helst kunna serva bilen så nära serviceintervallerna som möjligt annars blir det bara att man får serva tätare och tätare.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"