Annons
Annons

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

2
fyramyra skrev:Har tänkt byta min Rio mot helt nya Ceed,som är lite större än förra modellen.. Är det som säljaren säger,att det är låg ljudnivå och att det får plats 4 däck i bagageutrymme utan att fälla baksäte?
Lågt ljud,eh det va nog dagens bästa. Det är låååångt ifrån lågt vägljud inne i kupén. Föra ett samtal med baksätespassagerarna krävs höjd röst. Det är ljudet som det klagas mest på. Kolla på diverse andra Kia forum så ser du att det är många som är väldigt missnöjda med ljudet inkluderat mig.

Däremot bagageutrymmet är SUVERÄNT! Klassledare när det gäller just bagageutrymme. 4st 16tums hade jag i bilen i vintras utan problem. 17tuns går säkerligen in dom med.

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

3
Okej..tack :) Låter bra,med detta bagageutrymme,men sämre med ljudnivån.. Säljaren påstod att Vi Bilägare berömt nya Ceed för låg ljudnivå i test..jag läste testet,och där stod att ljudnivån var hög..!!När jag påpekade detta för säljaren sa han:"Det är bara sånt dom skriver.." Ändå sa han att det stod att det var bra..!!Ingen trovärdig säljare,precis..!!!

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

4
Jag fick in mina 17" sommardäck (stående) i bagaget.
Ljudnivån är lite bättre än min förra ceed från 2015. Men sämre än t.ex volvo.
Volvo med flera märken kostar då betydligt mer, så man får det man betalar för.
Jag har haft min bil precis ett år, och 2500 mil, och är nöjd. Det är 1,6 Crdi diesel tillsammans med 7 stegs DCT-lådan. Helt rätt kombination.
Snart dags att boka tid för första servicen ;)
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

5
anbr skrev:Jag fick in mina 17" sommardäck (stående) i bagaget.
Ljudnivån är lite bättre än min förra ceed från 2015. Men sämre än t.ex volvo.
Volvo med flera märken kostar då betydligt mer, så man får det man betalar för.
Jag har haft min bil precis ett år, och 2500 mil, och är nöjd. Det är 1,6 Crdi diesel tillsammans med 7 stegs DCT-lådan. Helt rätt kombination.
Snart dags att boka tid för första servicen ;)
Oj är gamla Ceed ännu mer högljud? Fy sjutton!
Känns dock som man kan kräva lite ljudisolering på en bil 2020. Det är ju inte snorbilligt att köpa en Kia Ceed. Tycker man borde lära sig av sina misstag sedan innan.

Jag funderar på att riva ut innerskärmarna och sätta dit dämpningsmaterial. Ska bara hitta lämpligt material.

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

6
fyramyra skrev:Okej..tack :) Låter bra,med detta bagageutrymme,men sämre med ljudnivån.. Säljaren påstod att Vi Bilägare berömt nya Ceed för låg ljudnivå i test..jag läste testet,och där stod att ljudnivån var hög..!!När jag påpekade detta för säljaren sa han:"Det är bara sånt dom skriver.." Ändå sa han att det stod att det var bra..!!Ingen trovärdig säljare,precis..!!!
Lustig säljare. Men bilförsäljare är ju som dom är. Ta en rejäl provtur på diverse vägar och olika farter så får du ju en uppfattning själv.

Re: Nya Ceed 2020.. Bagageutrymme o vägljud..

7
Gaspo skrev:
anbr skrev:Jag fick in mina 17" sommardäck (stående) i bagaget.
Ljudnivån är lite bättre än min förra ceed från 2015. Men sämre än t.ex volvo.
Volvo med flera märken kostar då betydligt mer, så man får det man betalar för.
Jag har haft min bil precis ett år, och 2500 mil, och är nöjd. Det är 1,6 Crdi diesel tillsammans med 7 stegs DCT-lådan. Helt rätt kombination.
Snart dags att boka tid för första servicen ;)
Oj är gamla Ceed ännu mer högljud? Fy sjutton!
Känns dock som man kan kräva lite ljudisolering på en bil 2020. Det är ju inte snorbilligt att köpa en Kia Ceed. Tycker man borde lära sig av sina misstag sedan innan.

Jag funderar på att riva ut innerskärmarna och sätta dit dämpningsmaterial. Ska bara hitta lämpligt material.

Gamla ceed var bullrig. Kupén och inredning är också bättre i den nya. (min är från 2019).
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"