Annons
Annons

Re: Rassel från instrumentbrädan/Missljud från ratten?

2
Fick en tid 3 veckor framåt när jag kontaktade min Kia verkstad angående ratten. Skulle lämnat in nu i veckan. Men fick samtal idag igår att delarna som beställts är restade. Lustigt tyckte jag hur dom kunde veta vad som är fel utan att ha haft inne den. Det enda jag gjort är att ha skickat en ljudfil på problemet. Kanske vanligt förekommande fel? Ja ja iaf får då frågan ska vi boka en tid i slutet av september? Jisses 2 månade för delar att dyka upp o det e inte säkert att dom dykt upp då heller. Så jag tyckte att ring när delarna dyker upp. Det tråkiga e att då får man en tid 3 veckor fram igen. Så dåligt med tider på Kia verkstaden.

Re: Rassel från instrumentbrädan/Missljud från ratten?

7
SorentoUM skrev:Det är en lagring i rattaxelstången som låter. Det finns TSB på det.
Rattaxelstången bytes ut vid bekräftat fel, men är som påpekats tidigare restad / dålig tillgänglighet.
Ok tack då vet jag. Då får man se hur länge det tar innan den finns tillgänglig då. Och hoppas det inte e nått som kan gå galet under tiden man väntar?. 1 månad snart sen jag fick första tiden.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"