Annons
Annons

Re: CEED SW GT-LINE 2019 frågor vid leverans

2
Vet inte hur van du är vid adaptiv farthållare och aktiv filassistans men det kan ju vara bra att få en genomgång på.
Frågan om bilen har autobroms även bakåt. Alltså med hjälp av backkameran. Ganska ovanligt men fråga i alla fall.
Se till att dom visar den automatiska öppningen av bakluckan om det finns. Hört olika versioner om den funktionen finns eller inte när man har el baklucka. Vissa kia har det. Går att ställa in i menyn enligt en säljare jag pratade med. Enligt henne så känner backkameran av att du är bakom bilen så ska bakluckan gå upp så länge du har nyckeln i fickan. Jag tycker det låter underligt men fråga om det.
Sen kan du ju börja med att fråga om det verkligen är rätt färg :)

Re: CEED SW GT-LINE 2019 frågor vid leverans

3
DeaL skrev:Vet inte hur van du är vid adaptiv farthållare och aktiv filassistans men det kan ju vara bra att få en genomgång på.
Frågan om bilen har autobroms även bakåt. Alltså med hjälp av backkameran. Ganska ovanligt men fråga i alla fall.
Se till att dom visar den automatiska öppningen av bakluckan om det finns. Hört olika versioner om den funktionen finns eller inte när man har el baklucka. Vissa kia har det. Går att ställa in i menyn enligt en säljare jag pratade med. Enligt henne så känner backkameran av att du är bakom bilen så ska bakluckan gå upp så länge du har nyckeln i fickan. Jag tycker det låter underligt men fråga om det.
Sen kan du ju börja med att fråga om det verkligen är rätt färg :)
Stort tack för din input, ska absolut ställa dessa frågor :)

Re: CEED SW GT-LINE 2019 frågor vid leverans

6
DeaL skrev:
HellboyElvis skrev:Inte backkameran. Det sitter en antenn bakom stötfångarhöljet som känner av om nyckeln är inom räckhåll.
Ok. Låter mer logiskt än backkameran?
Men öppnar sig bakluckan utan att man behöver göra en rörelse då? Låter lurigt men kanske är en vanesak
Triggar öppning om nyckeln har varit i närheten av bakluckan en viss tid.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"