Annons

Kia ceed 1.6 diesel problem

1
Märkte idag hem från jobbet (kraftigt regn) att bilen helt plötsligt börja haka till 3 gånger när jag låg på jämn gas på 6ans växel. Tänkte väl inte så mycket på det. Efter en stund när jag låg och körde på 3an i ca 40 km/h så hakade han till lika dant. Vafasen. Någon som har varit med om något liknande 1.6 diesel 7 växlade dct lådan.

500 mil gick den problem fritt :D
Annons

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

3
anbr skrev:Kolla med Kia-verkstan. Kanske dom kan läsa nån felkod.
Hoppas det inte blir fler problem, jag ska följa denna tråd noga då jag är nära att beställa en likadan bil.

Var in efter jobbet o förklarade vad som hade hänt. Dom ville gärna ta in bilen för en check nu på måndag pga semestrar. Men kommer svänga förbi dom om 1 1/2 vecka då jag har semester själv då och kan förklara för teknikern mer ingående. Kommer bli intressant o se om dom kan hitta något. Är fortfarande toknöjd över bilen älskar den mer o mer varje dag.

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

4
Johan888sundsvall skrev:
anbr skrev:Kolla med Kia-verkstan. Kanske dom kan läsa nån felkod.
Hoppas det inte blir fler problem, jag ska följa denna tråd noga då jag är nära att beställa en likadan bil.

Var in efter jobbet o förklarade vad som hade hänt. Dom ville gärna ta in bilen för en check nu på måndag pga semestrar. Men kommer svänga förbi dom om 1 1/2 vecka då jag har semester själv då och kan förklara för teknikern mer ingående. Kommer bli intressant o se om dom kan hitta något. Är fortfarande toknöjd över bilen älskar den mer o mer varje dag.

Ok. Hör av dig här när du fått svar vid verkstadsbesöket.
Blir det nybilsaffär av så beställer jag från Bilhallen, Sundsvall.
Beställer nog samma färg som din, för att härmas lite !!
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

5
anbr skrev:
Johan888sundsvall skrev:
anbr skrev:Kolla med Kia-verkstan. Kanske dom kan läsa nån felkod.
Hoppas det inte blir fler problem, jag ska följa denna tråd noga då jag är nära att beställa en likadan bil.

Var in efter jobbet o förklarade vad som hade hänt. Dom ville gärna ta in bilen för en check nu på måndag pga semestrar. Men kommer svänga förbi dom om 1 1/2 vecka då jag har semester själv då och kan förklara för teknikern mer ingående. Kommer bli intressant o se om dom kan hitta något. Är fortfarande toknöjd över bilen älskar den mer o mer varje dag.

Ok. Hör av dig här när du fått svar vid verkstadsbesöket.
Blir det nybilsaffär av så beställer jag från Bilhallen, Sundsvall.
Beställer nog samma färg som din, för att härmas lite !!
Skall komma med en uppdatering efter besöket.
Tycker jag att du skall göra. Dok lite väntetid.

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

8
Idag vart det bärgare till verkstan :thumbup: körde på e4an o den började rycka som fasen. Konstant gick 20 km/h sista biten innan macken. Få se vad pojkarna kan hitta för fel. Ingen motorlampa som tändes iallfall. Känns som spridare men är fasen inte säker.. kommer med uppdatering.
Grymt skönt att assistans finnes :D

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

10
DeaL skrev:Smidigt med assistans men fick du lånebil eller åkte du med bärgare till verkstan och löste hyrbil där?
Var det kia som stod för assistansen eller var det genom ditt försäkringsbolag?
Fanns ingen bil att få ikväll så hämtade en lånebil på jobbet så länge så skulle dom lösa det tills imorgon. Kia assistans.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"