Annons

Motorlampa

1
Någon annan som haft problem med att motorlampan blinkar sen lyser med fast sken och till slut när bilen bärgats till verkstad så har lampan varit släckt?
Hände mig i morse, köpte en Optima GT-line 2017 års modell för två veckor sedan och nu står bilen på verkstad och de hittar inget fel.
Annons

Re: Motorlampa

2
Verkar ju skumt om de inte loggats en felkod. Hur kallt var de när de inträffade, var bilen varm?

Tänkte om de kan varit glödgningen som spökade, den pulserar av och på tills motorn når en viss temperatur. Skulle de systemet kanske ha triggat igång motorlampan..?

Re: Motorlampa

3
Hände på min Optima GT-Line -17 när det var som kallast. Fick starta om bilen 4-5 ggr innan det löste sig. Jag pratade med verkstadskillen om det han förklarade att det kunde vara någon givare som gav fel info till datorn.
Optima 2017 GT-Line

Re: Motorlampa

4
Patrik_lee skrev:Någon annan som haft problem med att motorlampan blinkar sen lyser med fast sken och till slut när bilen bärgats till verkstad så har lampan varit släckt?
Hände mig i morse, köpte en Optima GT-line 2017 års modell för två veckor sedan och nu står bilen på verkstad och de hittar inget fel.
Har motorlampan väl blinkat eller lyst men sen slocknat så finns alltid en historisk felkod. Sen kan det ju vara så att verkstaden har gjort dom mätningarna som felkodsguiden säger att man ska göra men att förtillfället inte finns något fel så att alla mätningar stämmer med referensvärdet
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Optima"