Annons

Nästa bil en Optima ?

1
Hej alla !

Var lite sugen på Optiman då jag skulle köpa bil härom året :) men det blev en Ceed denna gången..
Dock skulle jag gärna vilja ha lite plus och minus av er som äger/ägt en Optima då den kan vara aktuell
nästa gång :)
Alltså....bara ni som ägt/äger en Optima behöver svara ....
Annons

Re: Nästa bil en Optima ?

2
peddap skrev:Hej alla !

Var lite sugen på Optiman då jag skulle köpa bil härom året :) men det blev en Ceed denna gången..
Dock skulle jag gärna vilja ha lite plus och minus av er som äger/ägt en Optima då den kan vara aktuell
nästa gång :)
Alltså....bara ni som ägt/äger en Optima behöver svara ....
Har inte eller har haft en Optima men sannolikheten är väldigt stor att jag köper en när kombin kommer nästa år, det blir ju dessutom en helt ny Optima vad jag förstått. Tydligen kommer den att visas på någon mässa i USA nu i April :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Nästa bil en Optima ?

5
Jodå, här finns en Optima-förare. Jag och mina kollegor skulle skaffa våra tjänstebilar för snart 3 år sedan. De andra valde Mercedes, Audi o BMW och fick fina men spartanska bilar. Jag valde en KIA Optima Executive, diesel automat. Nu, efter snart tre år, ska bilarna bytas ut och om jag ska summera min Optima-tid är jag överlag jättenöjd. Bilen har druckit rimligt med diesel ( 0,6 bl.), den har fungerat oklanderligt, all lyx som ingick i bilen har gjort att det blir svårt att välja ett annat märke. Bilen fungerar dessutom som " huvudvridare " på folk. Aldrig tidigare har vilt främmande personer kommit fram och sagt " gud vilken vacker bil osv ) Något negativt ? Kanske lite högljudd när man kör över 100 km/h men jag förlåter min fina Kia för detta. Summering - en jättebra bil med fräckt utseende och massor av lyx, tex. fläkt i stol, parkerar själv, backkamera, bak o framradar, 18" hjul som dessutom är snygga, GPS, skinn. Nu fick jag skrivkramp. Slutligen måste jag också berömma min verkstad i Malmö, Förenade motor, som gjort ett fint intryck under bilens servicetillfällen. Ny tjänstebil blir troligtvis KIA Sorento om gud vill o kalkylen håller. MVH Peter

Re: Nästa bil en Optima ?

7
OPTIMA skrev: Slutligen måste jag också berömma min verkstad i Malmö, Förenade motor, som gjort ett fint intryck under bilens servicetillfällen. MVH Peter
Är det verkstaden ute vid E65:an? Bor själv i Malmö och kör Kia Ceed och funderar vart jag ska vända mig när det blir dags för första servicen...
Hade min bil inlämnad på Förenade bils skadecenter för reparation och är jättenöjd med resultatet (dock har jag inte tittat efter med luppen än ;) ) Så därför blev jag ju glad när du hade så gott omdöme från dom ang. servicen! :thumbup:
Kia Cee'd Sw comfort -13
Skriv svar

Återgå till "Optima"