Annons

Länka till UVO konto

1
Jag har fått nya mjukvaran.
Jag klickar runt och tittar i t.ex. UVO appen i bilen.
Där finns "Länka till UVO konto".
När jag klickar på det står det bara:
Den här funktionen är inte tillgänglig när tjänsten är inaktiv.
Aktivera tjänsten i din UVO-app.

Vad betyder detta?
I bilens UVO-app så är UVO redan aktiverat sedan tidigare (innan mjukvaruuppdateringen). Går jag in där så står det att den är aktiv och att jag kan avaktivera UVO om jag vill.

1. Hur länkar jag?
2. Vad får jag för finesser efter länkning?
3. I min mobil har jag också en UVO-app. I den hittar jag inget om att länka...

Det är möjligt att jag redan har länkat bilen till mobilen förut, och kanske därför jag inte ser något sådant alternativ i mobilen?
Jag får i alla fall fortfarande notifieringar om att jag kanske glömt låsa bilen, och jag kan låsa/låsa upp bilen, och se var den befinner sig på kartan.
Annons

Re: Länka till UVO konto

4
@SorentoUM, inget nytt hände.
Mjukvaran startade om men:
* under appen 'Profiles' --> min 'Driver 1'-profil --> "Länka till UVO konto" så står det fortfarande
Den här funktionen är inte tillgänglig när tjänsten är inaktiv. Aktivera tjänsten i din UVO-app.

* Om jag går in på UVO-appen så står det att den redan är aktiverad.

* Jag får notiser till min tfn om att bilen är olåst, och i appen på tfn kan jag kolla på status om bilen.

Så jag tycker att det verkar som att bilen *är* länkad.

Re: Länka till UVO konto

6
Jag har 200923-versionen (installerades vid service 7/12).

Jag hade alltså aktiverat UVO i förra versionen av mjukvaran.
Nu med nya mjukvaran så har konceptet profiler införts, men på något vis så fattar inte profil-appen att UVO redan är aktiverat.

Re: Länka till UVO konto

9
Det bör för tillfället bli som du har det redan.
Men UVO är under ständig utveckling och funktioner läggs till och tas bort med jämna mellanrum, så man vet inte hur det ser ut nästa vecka.
Se bara till att ha UVO-appen på telefonen uppdaterad. Kolla efter uppdateringar en gång i veckan för att vara på säkra sidan.
Skriv svar

Återgå till "Niro"