Annons
Annons

Re: Backningsljud

2
På min Rio (det är väl i stort sett nästan samma reglageplacering som din o andra KIA-modeller..) finns nån knapp,vid stolvärmeknappar o rattvärmeknapp,där man kan ta bort nåt..Det står P, och ser ut som ljudvågor på knappen..kanske det funkar,om du trycker in den,om inte det tar bort bild o allt..jag har aldrig provat denna,men det kanske är den..Vid själva backningen har jag inget ljud,och ljudvolymen går ner på radion... men prova denna "P-knapp"

Re: Backningsljud

6
Ben skrev:Hur får man bort det höga ljudet som är när man startat bilen och lagt i backen?
Menar du ljudet för parkeringssensorerna?

På min Optima CRDI -17 finns det finns en inställning i menyn där man kan ställa in volymen på densamma. På hustruns Picanto -20 har jag inte hittat någon sådan inställning.
Kia Optima SW 1.7 CRDI GT-Line -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20

Re: Backningsljud

7
På min nya Niro PP2 hittar jag inställningen på displayen bakom ratten, alltså inte på 10.25" Nav-displayen.
Tryck på "flik-väljar-knappen" på ratten (den precis till vänster om farthållar-knappen) tills du når inställningarna.
Använd "upp/ner och OK"-knappen på ratten för att navigera till "Ljud" och sen till "Volym för PDW".

Notera: Detta ställer alltså in volymen på varningsljudet inne i bilen. Om du vill stänga av det helt så trycker du på P-knappen med ljudvågor på nere vid växelspaken.

Om du syftar på volymen på back-varningsljudet utanför bilen så har jag inte hittat något ställe att konfigurera det.
Skriv svar

Återgå till "Niro"