Annons

Gummidämp baksäte / skrammel / tillgång reservdelar

1
Har tidigare haft problem med att baksätet legat och vibrerat. Efter att fått vibrationerna åtgärdade på verkstan så några månader senare när jag för första gången behövde fälla ner sätet så satt det en brun och svart gummidämp på var sin sida i tejpen som skulle hindra vibrationerna.

Nu är frågan har ni som jag olika färg på dessa? (De sitter i skåran på låsmekanismen på baksätet längst ut så de syns rätt så tydligt). Den svarta ser nämligen ut att vara bättre utformad då den har ett utstick som den för övrigt identiska bruna inte har. Har varit i kontakt med återförsäljaren då jag hade en förhoppning att den bruna var orsaken till vibrationerna så att man kunde få svarta istället och ta bort tejpen som gör låsmekanismen trög att hantera. Men tydligen så kan de inte beställa dessa utan om jag tappar bort någon av dem så får jag helt enkelt klämma in något annat dämpande...

Har någon haft erfarenhet av att det har varit svårt att få reservdelar från Kia? Nu kanske inte mitt fall tillhör vanligheten men är lite oroad då jag funderar över vad annat som inte går att få tag på om något skulle gå sönder?
Kia Niro Hybrid -18
Skriv svar

Återgå till "Niro"