Annons

Återkallelse av vissa Niro

1
Kollade på Kia-hotline.com för att kolla om det kommit någon återkallelse/reparation på min Niro.
Var inne för ett tag sedan för service och en liten uppdatering av ECM Upgrade, var något med att logiken i batteriet skulle användas bättre.
Efter den uppdateringen så har den börjat ligga i närheten av de utlovade 3.8-3.9 L/100 KM.
På ca 320 mil har förbrukningen legat mellan 0.403L till 0.423L per mil, och det är en avsevärd förbättring mot innan.
Det är mest landsvägkörning i gällande hastighetsbegränsning och AC´n har varit på i stort sett hela tiden (är ju en ganska varm sommar i år... ;) ) och ingen buskörning, men har trampat på vid behov, och märker att bilen strävar efter att gå på el så ofta som möjligt nu.

Det har nu kommit en ny Recall på min Niro (troligen flera av de tidiga modellerna, har haft min i 2 år snart och rullat ca 5000 mil).
Denna återkallning är: Kontroll/ Reparation av Hydraulic Clutch Actuator och tar inte så lång tid för verkstaden att fixa, uppemot en timme.
Kunde inte bifoga hela pdf-filen, den var för stor, skärmdumpade på första sidan.
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Annons

Re: Återkallelse av vissa Niro

3
Ok.
Men vissa kan ha fått bromsvätska på elektroder, då skulle den bytas, annars bara koll eller renovering.
Så det är inget som påverkar driften? Typ mjukare/smidigare växling, min växlar mjukt i vanliga vxllådan, mellan el och bensin kan det vara helt utan att det märks och ibland så märks det rejält.
Niro 2023 PHEV 183HK :)
Skriv svar

Återgå till "Niro"